🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Het zou ook een 8 kunnen zijn. De kras valt niet handig in het getal. De diameter is ongeveer 37 mm zonder kroon en uiteraard zonder de bezel.

Die kroon (mits schroefkroon) zit normaal op een 7085 (of die periode), maar die heeft geen ‘mercedeswijzer’ en een dikkere kast met doorboorde lugs. Ik kijk een beetje raar aan tegen de secondewijzer, maar ontbreken bezel vertekent wellicht.

Heb je foto van het uurwerk?

Waarvandaan gehaald? Ben wel eens wat knutselprojecten van diverse modellen tegengekomen.

Marktplaats item m1006613590 volgens mij.
Er staat duidelijk 3552 op de achterkant. Op de grotere foto in de advertentie is de drie goed te zien. Bezel zal zo ééntje zijn die met een metalen verende ring in de bezel vast zit? Geen kogeltje maar gewoon door frictie blijven zitten.

O ja, ik draag nu deze, uit 1992 :smile:


(binnenkort ff nieuwe foto maken)

1 like

Die foto’s op MP zijn beter. Nota bene bij mij in het dorp. De allereerste bekende model ref is 5913, een nummer startend met een 3 is dan apart. Zijn modelnummers, geen serienummers die doorlopen. Lugs niet doorgeboord. Zal eens verderspeuren.

ik duik het nieuwe jaar in met de Boss (de oranje kinetic)…gekocht van @Slider_7

:grinning:

2 likes

Eerder had hij wel bruikbaar spul. Hieronder degene die ik van hem kocht. Zou het zeker in de gaten houden.

3 likes

Dat zou een mooie zijn. Ik heb deze verkoper een mail gestuurd.

Bij die kast (7085?) zijn de bandaanzetten geboord. Vorm is ook anders. Daar zou zo’n dikke, domed, blanco schroefkroon bij horen.


Met de beste wensen :rocket:

9 likes

1e vintage van het jaar, op Russisch dus

4 likes

Ik kan niet kiezen…
Had graag mijn pontiac hydraulica weer eens aangehad maar is nog steeds niet terug van reparatie/ beurt…staat dus niet op de foto…

8 likes

1675 long E

18 likes

Dit is trouwens geen schroefkroon, maar een kroon die je eruit kunt trekken. Lijkt mij niet echt waterdicht…

1 like

[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/1680/20160101_122818.jpg.html]

[/URL]

5 likes

De Milus om! Foto van een paar dagen geleden :wink:

6 likes

Vandaag de eerste aanwinst van 2016 !!

Yema Superman 990 feet Quartz

10 likes

Deze natuurlijk

[URL=http://s573.photobucket.com/user/WVE_2009/media/PC319587_zpsjc4buxud.jpg.html]

[/URL]

24 likes

Maar geen logo op de kroon?

@BH_ Goldcap :wink:

Nee, idd geen logo op de kroon.