🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Ik heb mij trouwens vergist :sweat: ; ik heb even goed naar de kroon gekeken en het is idd een schroefkroon. Dan is denk ik alleen de achterkant met het typenummer een vraagteken?

En de kast. Deze kroon hoort (voor zover er referenties van zijn online en obv de modellen die ik heb (en heb gehad) op een kast met geboorde bandaanzetten…

Op de foto een 7085

Hier een 7840 op de voorgrond, met logo op de (niet-schroevende) kroon en met niet-doorboorde lugs. Beiden nog niet met Mercedes urenwijzer.

6 likes

Ik breng volgende week het horloge naar Jan Ubels om er even naar te laten kijken. Ik zal dan ook vragen of het een kleine moeite is, om het horloge weer volledig origineel te maken.

1 like

Een goed en verzamelwaardig 2016 gewenst aan jullie allemaal!

Analoog het nieuwe jaar in met een Seiko 5606 LordMatic uit '72, op zn originele bandje;

9 likes

Kasper 7733 chrono

11 likes

De Longines

16 likes

Was ff geleden

19 likes

3552 bestaat. Lange instagram chat met een Calypsomatic freak. Leuk verhaal. Zal samenvatten en met paar screenshots posten, hopelijk dit weekend nog.

Nu dochtertje (4wk) fles geven en laatste aflevering S2 The Killing

1 like

dit

6 likes

Deze Raket :smile:

4 likes

70s wannabee diver.

4 likes

Mijn eerste aanwinst van 2016!

13 likes

Dit lelijke ding weer. (volgens @Jasper01 in ieder geval :wink: )

5 likes

ja ik moet er ook wel heel erg aan wennen :scream:

Hij is zo lelijk dat ie weer mooi is :wink:
http://www.watchcarefully.com/inventory/diamaster10.html

Oude foto, maar al dagen aan de pols!

15 likes

Mooie foto! Denk dat de wijzerplaat niet beter tot zijn recht had kunnen komen! :slight_smile:

Yep, ik vind 'm lelijk. Maar wel heel gaaf dat je 'm hebt!

Sorry dat ik niet snapte dat het indrukken van de kroon de datum-verstelling is…

De grappigste uit mijn collectie

4 likes

Bedankt! Ik ben meestal een beroerde fotograaf,maar deze was wel aardig gelukt ja :grinning:

Op deze foto lijkt de wijzerplaat vrij donker, maar onder een andere invalshoek is hij vaak verrassend lichtblauw, zie onderstaande (snelle, kunstlicht) foto:

Overigens heb ik het horloge verworven via @HorloG die hem ook nog een service heeft gegeven,waarvoor veel dank Geert!!

7 likes