Zoemert op band van Ko:
Omega De Ville 14k cal. 565:
Zenith surf
Heb je daar meer fotos van?
De Ko_band
Seiko Schildpad vandaag
Omega kolos weer.
Je weet dat âsurfâ op de achterzijde een afkorting is voor âsurfaceâ (stainless steel)?
Velen denken namelijk dat het een modelnaam isâŠ
?
Surface betekent oppervlak. Heeft met roestvast staal toch weinig te maken
Net terug van service
Tot de postbode kwam mân Seiko 7009 9000 (net als gister)
Maar nu de nieuwe aanwinst, een Seiko 6139-7100 White Helmet!
Ik bedoelde dat er staat: surf stainless steel. Inderdaad een roestvrijstalen oppervlak, van de kast in dit geval. Waarbij surf dus een afkorting is voor surface.
Net deze binnen gehad
Weet je dit zeker? Ik dacht altijd dat het te maken had met de waterdichtheid van het horloge, en dat âsurfâ in dit geval âbrandingâ betekende, dus beperkt waterdicht. Zenith vermeldde zelf destijds ook âsurfâ bij de horloges in hun catalogi:
Ik heb dat nog nooit gezien (EDIT: Wel voorbeelden op Google, excuses). Bovendien is niet alleen het oppervlak AISI316, maar de gehele kast. Surf staat wat mij betreft dus niet voor surface.
@JackW zit volgens mij op een beter spoor. Los daarvan zijn er toch ook Surf modellen van Zenith waar het op de dial staat?
Dit is weer nieuw voor mij, dus hartelijk dank.
Surf betekent inderdaad ook de branding van een golf, maar het is wel een beetje een mysterieuze omschrijving van de waterdichtheid van een horloge. Maar misschien heb je inderdaad gelijk, ik heb het nooit op deze manier in de catalogus vermeld zien staan. Hoe dan ook vind je op fora allerlei discussies over deze afkorting.
Dan zou ik daar graag eens een afbeelding van zien, want ik vind ze nietâŠ
Ik nu ook niet, maar mijn koorts komt weer opâŠ