🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Het is maar goed dat smaken verschillen, anders zouden sommige horloges helemaal niet meer te betalen zijn!
Maar: beter een verweerde bezel dan een verkeerde bezel!! :grinning:

Overigens vind ik (als niet kenner) bij Yema veel kaf onder het vintagekoren zitten…Zitten soms echt goedkope prullen tussen, maar Navygraf’s zijn wellicht altijd luxer/degelijker uitgevoerd?

Klopt. Veel verchroomde kasten en penankers bij de vroege Yema’s. In de jaren 80 werden ze overgenomen door Seiko. Die horloges zijn van ok kwaliteit, maar het zijn min of meer Pulsars. Het is de kunst om daartussenin de pareltjes te vinden - die er wel degelijk zijn.

1 like

Mijn nieuwe Polerouter en “his brother from another mother.”

19 likes

De hele dag niet van gekomen, terwijl 'ie toch zo lekker zoemt…Omega 300hz!

12 likes

Sicura met EB 8800 uurwerk

4 likes

Wow die is erg mooi Hidde!

1 like

Deze weeerrr, zeker met dit zonnetje weertje erg mooi!

5 likes

[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/Tudor/2015-07-05%2016.02.25.jpg.html]

[/URL]

11 likes

Overgenomen van @nickW een Seikootje5. Bijpassend bandje had ik nog uit een ander avontuur. Leuke combi :smiley:

10 likes

Thanks Jelle!

Nog steeds met de vostok op stap.

3 likes

Ja hier moek zijn :smile:

De Coperniaanse Raket vandaag :smile:

Fijne zaterdag allemaal :slight_smile:

6 likes

Had jij de zwarte uitvoering ook niet ?

Gisteren werd de zus van mijn vader 85, en geeft vanavond een feestje. Al heeft ze nu haar broer al 33 jaar overleefd, toch zie ik haar nog met enige regelmaat. Vanavond draag ik dus mijn vaders horloge.

25 likes

Quartz Monster vandaag.

5 likes

Dit monster uit 1957. Schijnt vrij zeldzaam te zijn omdat er geen subdial met secondewijzer bij zit. Geen idee of het horloge altijd al in deze kast zat :smile:
Aluminium kast is tegen de 40mm groot wel!

Loopt ongeveer op tijd :smile:

6 likes

Vrijdag overgenomen van @nickW deze rustige en eenvoudige Seiko5 en hopenlijk volgende week Daytona Zenith geweld aan de pols of liever noem ik hem liefkozend daytoontje.

8 likes

Tweede vintage Longines binnen twee weken… vanmorgen opgehaald. Kon financieel eigenlijk niet, maar ik vond hem té mooi om te laten schieten… :kissing_heart:

14 likes

Net terug van een service beurt.

20 likes

3 likes