🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Haha inderdaad ja, blijft in elk geval een mooi horloge :slight_smile:

1 like

Dat wat betreft de echte dail klopt volgens mij wel inderdaad, dit is een foto van de Pogue van Pogue :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Even een middagwissel naar een echt oude Ingersoll, onderuit mijn horlogedoos gevist, jaren '20.:slightly_smiling_face:

Fijne zondag nog! :+1:

12 likes

20 likes

13 likes

Middagwissel: Alihor met Valjoux 7734. :blush:

15 likes

8 likes

Geinspireerd door @domega ging deze Fransoos even mee naar de rommelmarkt vanochtend, maar bracht helaas geen geluk vandaag …

14 likes

Maar het is wel een mooi horloge. Je hebt al geluk als je zo’n mooie vintage duiker hebt.

2 likes

Tot een half uurtje geleden de Reverso. Nu thuis op de bank met de Zenith.

10 likes

Toch deze nog ff, uit de jaren 40 met de obscure Felsa 415.

13 likes

Wow…In prachtige staat is die! :slight_smile:

1 like

Nieuw oud origineel glaasje, ik weet zo niet meer of ik ook andere pakkingen er in heb gedaan.

1 like

Haha - je mist met deze coole Comète net een tikje kleur denk ik. Ik vond net onderin mijn doos nog een ouwe Omega, dus bij werkte het duikertje wel Ernst :smirk:

11 likes

Geinsprireerd door het geklets over poques even een poque erbij gepakt die al een lange tijd ligt te wachten omdat er een afgebroken schroefkop in verstopt zit/zat. Uitgekleed en uiteindelijk gevonden
Zie ik bij montage dat er een astap van het intermediate minute recording wheel ook is afgebroken… Zucht.
Loopt wel weer prima en op tijd, dus dat is hoopgevend. Een scherp oog ziet dat er ooit aan een van de lugs is geveilt…
Helaas weer even terug in de doos. Wordt vervolgt :wink:

6 likes

Oh… domega… Dat is een mooie Omega :heart_eyes:

1 like

Wat een glaasje al voor een verschil kan zorgen! :slight_smile:

Ik ken dat up-down gevoel van die Pogue :disappointed:- Hier ligt ook nog zo’n soort patiënt - en dan helaas met het verschil dat jij er tenminste nog verstand van hebt Ernst:sunglasses:

Wel benieuwd wat er van wordt!

6 likes

Ook een nette zeg :ok_hand:
Eerst maar eens op zoek naar een sloper. De 6139 projecten die ik nog heb liggen zijn compleet en schoon en wil ik liever niet ‘aanbreken’. Er moet natuurlijk ook een betere kast omheen. Verder is hij compleet incl originele band. Ik heb jaren geleden een stapel originele nieuwe 6139 chrono glazen gekocht (de holle bolle 330W18GN), dus er zit al wat schot in. Van die kast baal ik nog het meeste, ook de voornaamste reden dat ie al die tijd heeft gelegen … :wink:

2 likes

Begrijpelijk - er af gaat nog maar er aan is best lastig met staal. Mooie toolwatch zou ik zeggen :sunglasses: