Hmm, daar was ik zelf niet opgekomen, een poque gaan dragen als beater. Goed idee!
Ik ga dat tandwieletje vervangen en dan gewoon voorlopig dragen in huidige vorm
Heb iets meer geluk gehad vanmorgen oud Pontiacsken jaren '40 denk ik @Maurits zal er misschien meer van weten,naar kijken en’t begint te lopen
(was zonder plexiglasje ik heb er een voorlopig/voor altijd ingezet)
Er zit een nieuwe plaat in, een nieuwe bezel, wijzers lijken relumed?
Ik denk eerder dat de waarde aanzienlijk verminderd is nu.
Als degene met NOS plaat op ebay 2000 euro doet, dan had die van jou met verweerde plaat en bezel voor een hoger bedrag gegaan.
Ik heb de discussie mbt de service van dit horloge van @denny73 met aandacht gelezen.
Allereerst, een prachtig horloge, toen en nu
Vwb de bezel inlay die is vervangen; deze nos groene inlay heeft ook nu al een prachtige vintage look door zn leeftijd, een erg mooi craquelé.
De wijzers zijn volgens mij niet gerelumed en nog origineel.
En de nieuwe plaat is natuurlijk top, al zou mijn persoonlijke voorkeur ook zijn uitgegaan naar de oorspronkelijke plaat.
Blijft natuurlijk de vraag of de gedragen kast en de iets geoxideerde wijzers matchen met de nette inlay en strakke heldere plaat. Daar zullen meningen altijd over verschillen
Qua waarde schat ik dat het origineel (mits geserviced, het uurwerk) niet veel minder zou hebben opgebracht als het horloge de huidige vorm
Wat een heerlijk wanstaltig ding is dat toch
Smaken verschillen uiteraard.
Ik denk dat veel vintage liefhebbers, er nu geen interesse meer in hebben.
Maar er zijn uiteraard ook mensen die ze liever als nieuw hebben.
Precies dat. Jij en ik en nog wat leden hier waarderen de gepatineerde look iets meer.
Maar ik denk dat wanneer je dit aanbiedt er nog erg veel liefhebbers zullen zijn van het andere kamp waarvoor de volledige inhouse service door GP inclusief de originele nos onderdelen de doorslag zullen geven.
Hele mooie aanwinst En wat bijzonder dat je daar nog zo’n gebogen glaasje voor had liggen
Nee Ernst ik heb er gewoon een dun ’ plexie ’ plaatje voor gesneden om de plaat toch een beetje te beschermen dat gaat maar nipt met de speling t.o.v. de wijzers daarom dus voorlopig of voor altijd als er iemand weet waar wie er een glasje te koop heeft …
Ik weet ook nog niet welk wel werkend movement er in zit , da’s voor deze week eens
Ziet er wel beter uit dan de mijne
Ach beter is ook zo wat. En die van mij ligt dan ook al zeker 25 jaar op zijn ruggetje om heel af en toe eens te werken. Vond het destijds wel apart dat de naam toen nog niet prominent werd gebruikt, zag ik later wel vaker
Wijzerplaat is van een ander model trouwens.
Haha ik heb natuurlijk niet voor niets deze gepost. Al zeker 15 jaar in de collectie en zelf altijd gedacht dat deze lichtere gouden wijzerplaat een variant was (zie springbar, the 9 dials of the 6139-600x). Was gewoon nieuwsgierig naar reacties. Als bonus daarom nog even mijn andere seiko pocher dan (ook niet met 6002/6005 trouwens)!