šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Inderdaad! Emotionele waarde is niet betaalbaar.:slightly_smiling_face: Mijn schoonvader werkte overdag in een fabriek als ingenieur en 's avonds sleutelde hij aan de oldtimers die hij bij elkaar had verzameld. Deze Seiko was altijd aan zijn pols (wel met een ander bandje :grimacing:) Dat zijn voor mij de mooie dingen…:blush:

Edit: na dit horloge stapte hij- als echte techneut- over op een Seiko Kinetic. Hij was daar zeer blij mee… Ik heb die ook nog, loopt niet meer, maar daar heb ik veel minder mee…:slightly_smiling_face:

3 likes

vandaag ook mijn NA pogue schoongemaakt. Zat een hele lading rotzooi op. Maar da’s alleen maar een goed teken. Jaren in de la gelegen dus niks meegekregen van de piek van alle aftermarket troep. Bijna volledig origineel van wat ik gezien heb, binnenring werkt, chrono werkt maar uurwerk heeft service nodig. Morgen aan de slag met het glaasje want die zit vol krassen.

Voor:

Tijdens, en dat was alleen van 1 eindschakel

Na:

Nu dat glaasje nog…

Oh en de blauwe is ook weer schoon

13 likes

Leuke aanwinsten! Die gele lijkt om de chrono minuten na origineel zo. Maar ik zie dat de gele een 4xxxxx serienummer heeft? Dan zou ik de deksels van beide maar snel omwisselen, heb je geluk mee gehad :upside_down_face: Glaasje poetsen zal weinig uithalen omdat het hardlex is, je hebt een geheel nieuw glaasje nodig.

Dank je… klopt de chrono wijzer is inderdaad niet origineel. Verder is hij helemaal origineel, ook de caseback.Het serienummer begint met 18, zit geen 4 in. Die met 4 is de caseback van de blauwe, foutje bij het plaatsen.

Hmmm wist dat niet van de Hardlex, dank je. Heb polywatch besteld om te proberen. Nou ja de bedoeling is toch om deze geheel te laten servicen.

3 likes

Op die eerste foto zie ik een caseback met een 4, die is van de blauwe dan dus? :thinking:

1 like

Onsa vandaag begint ook al sproetjes te krijgen :disappointed_relieved:

9 likes

Je maakt me nu wel erg blij trouwens. Verkoper had in de beschrijving van de blauwe gezegd dat de serienummer begon met een 1, maar dat komt niet overeen met de wijzerplaat indeling en de band. Ik heb dit niet goed gecontroleerd bij binnenkomst kennelijk.
Ik ging er dus al vanuit dat de wijzerplaat aftermarket is en er een verkeerde band opgezet is. Nu het na het schoonmaken een 4 blijkt te zijn komt dit wel overeen en lijkt deze volledig origineel te zijn. :grin:

1 like

Seiko World TimeršŸ˜Ž

16 likes

70’s style !
Blijft een heerlijk draagbaar horloge.

16 likes

MOOI hier een zusje 50s

7 likes

Heel mooi PIerre !! Die past prima bij een lekkere lunch bij julile Les Caves Gourmandes .

2 likes

Lemania 105je

17 likes

Oud goud

13 likes

Maar dan wel heel mooi oud goud! :ok_hand: :sunglasses:

2 likes

18 likes

Een blauwe dag vandaag met de 1603:

21 likes

16 likes

yes

Heerlijk die ā€˜big block’ watches uit de seventies - ze hebben toch wel iets heel eigens vind ik. Hieronder mijn Gevea -

Is ook nog eens opgefokt met een faceglaasje :sunglasses:

12 likes

Rijst broeders

29 likes