🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Vanmiddag kwam mijn NA binnen en ik ben er dolblij mee! Met dank aan @menkepie :+1::slightly_smiling_face:

Het gaat om een Pontiac Support-Chock uit +/- eind jaren '50/ begin '60. In bijna NOS staat. Ik heb nog niet eerder een Pontiac in zo’n mooie staat in handen gehad. Het is een Peseux 320 handwinder en het horloge is uitgevoerd in 20 micron goud (zonder enige slijtage). Verder heeft het horloge een mooi formaat: 34 mm zonder kroon en slechts 6,5 mm dik. En verder een prachtige bewerkte bezel! :blush: Prachtige dresser à la Patek Philippe Calatrava. :wink:

@Maurits Uiteraard hoor ik graag jouw expert opinion! :blush:

Fijn weekend allemaal! :+1:

17 likes

12 likes

Heel mooi horloge.
Ik had hem voorbij zien komen, maar aangezien ik me voorgenomen heb alleen nog maar horloges met stalen kast te kopen, heb ik hem laten gaan.
Als je me het ref nr. zegt, kan ik hem in mijn archiefje opnemen. (of ik daar ooit iets mee doe weet ik niet, maar het klinkt wel leuk)
Veel plezier ermee

1 like

16 likes

19 likes

Sjieke horloge :ok_hand:

1 like

Hallo Maurits, dank je wel!, en leuk dat jij het horloge ook mooi vindt. :+1: Je ziet deze niet zo vaak, dat maakt het voor mij dan ook weer leuk om erbij te hebben. Er staan twee nummers achterop het deksel: het diepst ingegraveerd is het nummer 21015 ( het modelnummer denk ik??? ) en daar precies boven- iets minder diep gestoken- staat nummer 709027 (serienummer wellicht?). Aan de binnenkant van het achterdeksel staan verder geen nummers.

In de kastrand op de achterkant staat trouwens het woord ‘EPSA’, naast de 20 micron goud indicatie. Is dat de kastenmaker??? Groet, en fijn weekend! :slightly_smiling_face:

Ik ga er inderdaad van uit dat dat de kastenmaker is.
EPSA staat voor Ervin Piquerez, de maker (en uitvinder) van de beroemde Compressor kasten.
Zoals je al zei is 21015 het referentie nummer en 709027 het serienummer.
Jij ook een goed weekend

2 likes

Gefeliciteerd, erg fraaie aanwinst :slight_smile:

1 like

16 likes

Wat een geweldige kleur heeft deze wijzerplaat gekregen zeg.

1 like

Avondwissel naar de 6217 World Timer

16 likes

:+1::slightly_smiling_face:

Gaaf horloge Harry!!Veel plezier ermee… :slightly_smiling_face:

1 like

Altijd fijn om te zien dat ie goed terecht is gekomen!

Veel plezier ermee.

GrZ

1 like

Nog een dagje😀

11 likes

Citizen date flake uit 1967, origineel bandje.

15 likes

15 likes

Maradona style reinvented! :grin:

Dank je wel!:+1::slight_smile: