🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Dat scheelt toch weer verwarmingskosten deze winter :joy:

Ga je hem wel even checken op stofdichtheid?

Gaat nu in een stofdicht zakje en komt er enkel nog uit voor full service mét installatie van de kroon en verse pakkingen.

1 like

Nog maar een dagje.

15 likes

Grappig dat de vraag naar straling juist bij dit horloge komt. Misschien voor de gein eens een fotootje van je Tissot bij de Geigerteller posten :grin:?

1 like

Hahaha Tissot was inderdaad best kwistig met het radium :flushed:

1 like

Als ik het me goed herinner had je drie van die Certina’s nodig om eenzelfde meting te krijgen…

Op omegaforums is ook ooit een topic geweest waar werd gekeken naar horloges met de meeste straling. Dat vond ik best wel schokkend :flushed:.

Na regen … komt de oude Verdal …

10 likes

Geen 3, wel 2 :slight_smile:

Maar zelfs met die 3 microsievert per uur kom je dan aan een dag van rond de 40 usv in totaal, equivalent aan een tandartsbezoek :slight_smile:

1 like

Ja, da’s waar. Realistisch bekeken is het meer een gevoelsmatige drempel dan een werkelijk gevaar.

Klopt, al draag je het klokkie dag in dag uit, dan kom je nog nooit aan de minimale kankerverwekkende dosis. En ik draag elk horloge om de x dagen of zelfs weken. Komt goed! :slight_smile:

1 like

De schadelijkheid van Radium valt toch ook wel mee zolang je het niet binnen krijgt.

3 likes

Mooi bandje!

1 like

27 likes

27 likes

Deze krijgt een dagje extra draagtijd,draait op de sec. just :sunny:

13 likes

17 likes

Klopt, bij die van @septentrio dus goed kijken waar alle radium van die minuten wijzer gebleven is.

3 likes

Vrijwel zeker een redial die flink afwijkt van het origineel, maar het resultaat ziet er leuk uit. :+1:
Veel plezier ermee!

Exact, aangezien dan ook alfa straling gaat meespelen.

1 like

Mooie chrono👍