🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

20 likes

Gaaf man!

Staat ook op mijn verlanglijstje.

Ik dacht juist dat deze exemplaren over het algemeen behoorlijke straling hadden, maar gelukkig valt het bij jouw exemplaar mee.

1 like

Ja, tis te doen. Overigens getest via UV en het is 100% origineel radium, geen tritium te zien.

NA weer. Veel naar gekeken altijd en leuk om deze nu in bezit te hebben

18 likes

De cijfers zijn hoogst waarschijnlijk gerelumed, maar de dial? Daar moet je voor gestudeerd hebben, vrees ik.
Tom

5 likes

Ik dacht op de vorige foto te zien dat de wijzerplaat deels grijs was, maar dat was dus reflectie; hij is dus helemaal zwart, wat in die tijd wel voorkwam.

Ik denk echter dat het een redial is omdat de plaat veel te nieuw oogt en de teksten iets te vet gedrukt zijn; ik zou meer zoiets verwachten:

Ik vind het zelf overigens niet zo’n probleem bij dergelijke oude horloges, beter een mooie redial dan een beschimmelde bende. :+1:

6 likes

De cijfers, tekst en secondenwijzer zijn overduidelijk niet origineel en opnieuw gedaan/geschilderd. Je moet helemaal niet gestudeerd hebben om dat te zien :slight_smile: Geen enkele fabrikant bracht in die tijd een dergelijke klassieke chrono uit met goudkleurige kast en felwitte accenten. De secondenwijzer klopt qua model overigens ook niet, onderzijde is een stuk te lang en de bovenzijde te dik en duidelijk op lengte geknipt. Overigens zijn de cijfers volgens mij in dezelfde witte verf overschilderd als de tekst en de wijzer, en is het dus geen lume maar witte verf.

Kast is overigens ook (over) gepolijst.

Vreemd beestje heb je binnengehaald :slight_smile:

3 likes

bedankt voor de tips! een geluk dat ik er hoegenaamd niets voor betaald heb…:rofl:

3 likes

31 likes

Tof exemplaar. Doet me een beetje denken aan het eerste model Eterna-Matic Kontiki (de dial).

2 likes

Thanks!

Doet ie mij ook aan denken inderdaad. Plaat is zo goed als hetzelfde.

2 likes

Oude Roamer, net binnen.

Met doos :slight_smile:

13 likes

Je had het misschien iets subtieler kunnen brengen, omdat het nu overkomt alsof je de beste man z’n horloge volledig af zit te kraken. (Opbouwende feedback).

Ik zeg het hoe het is. Niet onbeleefd. Verbloemen heeft niemand iets aan, en op m’n werk word ik al betaald om rond de pot te draaien.

2 likes

Ik wou nog een leuke digitale horloge aan mijn collectie toevoegen dus enkele weken aan het snuisteren geweest. Eergisteren kwam dan ineens deze Citizen seven voorbij en ik was op slag verliefd. Nog in zijn jus, het jaar stond op 1980 en best nog redelijk groot voor een vintage. Een heel gepruts om het bandje in te korten maar het resultaat mag er wezen.

8 likes

Zelfde wijzerplatenfabriekje of copycat producties? Geldt voor veel meer (sportieve) wijzerplaten uit die tijd vermoed ik zo

10 likes

Crosspost :sunglasses:

17 likes

Yeah :heart_eyes:

16 likes

Deze weer, zit wel radium in heb ik ontdekt.

12 likes

(Foto van maand of wat terug. Nu heeft ze een lange broek aan en rijdt ze op een fietsje met zijwieltjes)

26 likes