Mooi !! De gelijkenis met mijn horloge met MGBM kast is treffend ,kan je meer info geven over Eterna qua movement en eventuele kaststempels
Pierre
Mooi !! De gelijkenis met mijn horloge met MGBM kast is treffend ,kan je meer info geven over Eterna qua movement en eventuele kaststempels
Zeer fraai!!!
Zeker vintage genoeg. Het zijn natuurlijk niet de horloges die waar men als eerste aan denkt bij vintage maar het zijn zeker klassiekers de 7549/7548s. Ik draag vandaag ook mijn 7548
De Eterna-Matic heeft een 1414U Automatic movement. De antieke Eterna heeft een handmatig mechanisme, het caliber ervan is mij onbekend.
Foto’s staan door elkaar, maar het is duidelijk te onderscheiden geloof ik.
Seamaster De Ville tijd!
thanks ga ze vanavond eens goed bekijken
Het uurwerk lijkt een Venus 60 te zijn.
Wat een juweeltje, echt prachtig
Ik herinner me een tijdje geleden jou eerste vintage van Septentrio…
Je gaat verder op het elan, prachtig
Mooi zeg!
From the article, “Tissot regarded the watch as mainly non-serviceable. However, their recommended service procedures allowed for replacement of the balance, winding stem, calendar work, and for adjusting the rate.” Ene Rob B wordt op watchnet beschreven als iemand die een service heeft uitgevoerd
@wbcoupe
@Mafkees
@Bertus1
@Santa_Sangre
Bedankt allemaal . Vanochtend heb ik hem opgehaald en kon er mijn ogen tijdens het werken moeilijk vanaf houden. Ben er ontzettend blij mee!
Na zo’n hele dag met een ‘big block’ Seiko chronograaf draagt deze beetje vreemde Oris heerlijk comfortabel & licht
Cool, die was van Troels.
Inderdaad!
Lijkt er wel op, maar als de kastgrootte van Jurtz horloge ong .dezelfde is als mijn horloge is de diam. va het movement ong. 28.3 mm. De diameter van een Venus 60 is 19.4 mm.zo zit er eentje in mijn zilveren met Niello huurwerkje gedateerd +1920, ik ben géén expert hoor maar als je me kunt overtuigen met plezier ik bezit toch redelijk wat uit die periode dus voor mij is onbekende info zeker welkom .hierbij enkele foto’s van die MGBM en de venus