🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Mooi !! De gelijkenis met mijn horloge met MGBM kast is treffend ,kan je meer info geven over Eterna qua movement en eventuele kaststempels

Pierre

9 likes

Iedereen heeft wat bling nodig in zijn/haar leven :grin:

NA:

20 likes

Heel fraai!
Ik blijf die van @BH_ maar liken; maar deze mag er ook wezen!

1 like

Zeer fraai!!!

1 like

Zeker vintage genoeg. Het zijn natuurlijk niet de horloges die waar men als eerste aan denkt bij vintage maar het zijn zeker klassiekers de 7549/7548s. Ik draag vandaag ook mijn 7548

9 likes

De Eterna-Matic heeft een 1414U Automatic movement. De antieke Eterna heeft een handmatig mechanisme, het caliber ervan is mij onbekend.

Foto’s staan door elkaar, maar het is duidelijk te onderscheiden geloof ik.

13 likes

15 likes

Seamaster De Ville tijd!

15 likes

thanks ga ze vanavond eens goed bekijken

1 like

18 likes

Het uurwerk lijkt een Venus 60 te zijn.

1 like

Wat een juweeltje, echt prachtig :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik herinner me een tijdje geleden jou eerste vintage van Septentrio…
Je gaat verder op het elan, prachtig :heart_eyes:

2 likes

Mooi zeg!

1 like

From the article, “Tissot regarded the watch as mainly non-serviceable. However, their recommended service procedures allowed for replacement of the balance, winding stem, calendar work, and for adjusting the rate.” Ene Rob B wordt op watchnet beschreven als iemand die een service heeft uitgevoerd

@wbcoupe
@Mafkees
@Bertus1
@Santa_Sangre

Bedankt allemaal :smiley:. Vanochtend heb ik hem opgehaald en kon er mijn ogen tijdens het werken moeilijk vanaf houden. Ben er ontzettend blij mee!

3 likes

Na zo’n hele dag met een ‘big block’ Seiko chronograaf draagt deze beetje vreemde Oris heerlijk comfortabel & licht :yum:

10 likes

Cool, die was van Troels.

1 like

Inderdaad!

Lijkt er wel op, maar als de kastgrootte van Jurtz horloge ong .dezelfde is als mijn horloge is de diam. va het movement ong. 28.3 mm. De diameter van een Venus 60 is 19.4 mm.zo zit er eentje in mijn zilveren met Niello huurwerkje gedateerd +1920, ik ben géén expert hoor maar als je me kunt overtuigen met plezier :smiley_cat: ik bezit toch redelijk wat uit die periode dus voor mij is onbekende info zeker welkom .hierbij enkele foto’s van die MGBM en de venus

de Venus 60

A.SCHILD
Pierre

4 likes