🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

NA…Seiko King Quartz…denk van 1977​:thinking::blush:

Lijkt wel origineel de band🤔

Lijkt bij deze makkelijk om een batterijtje te vervangen☺

11 likes

Je hebt helemaal gelijk, iets te vluchtig bekeken.

1 like

Mooie aanwinst! Klopt, deze is van januari 1977

1 like

Dank je wel​:slight_smile:…Oke dus de 1(tweede cijfer) is de maand en niet 10 dan zou het oktober zijn zoals bij Citizen…Bedankt!:blush:

Edit: hoe zie je dan als het December is bij Seiko ofzo?:thinking:

1 like

Oktober is 0 of O, november N, december D :slight_smile:

1 like

Aha…dan werken ze met een letter…cool​:slight_smile: bedankt…Seiko-San!:wink::upside_down_face:

2 likes

Citizen tegenhangertje :innocent:


Toch ietsje meer stijl in wijzertjes en markers dan je King Quartz - vind ik dan, sorry

7 likes

Ook een mooie maar niet zo accuraat als de King Seiko denk ik met zijn thermo ondergoed​:grin::sweat_smile:

Beter kijken Nils :sunglasses:


da’s nou de beroemde Gore-tex wijzerplaat :grin:

4 likes

Hahaha…jaja, maar mijn bandje kan wél los​:fearful::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Maar alle gekheid op een stokje, blijft een hele mooie die Crystron…nog niet tegengekomen ook☺

1 like

Nou én? Niks bijzonders toch? Trouwens alle Koningen zijn losbandig :wink:

1 like

Maar ja Koning, Keizer, Admiraal…kennen ze allemaal​:grin::joy:

1 like

Deze steekt de King naar de kroon, volgens mij versloeg deze Seiko in accuraatheid en amper te vinden, laatst stond er één op ebay voor €2200 en nog verkocht ook😮…Citizen Crystron mega 4

Zijn er 3000 van gemaakt alleen in 1975…

3 likes

Dus ik had dat 4 MEGA er bij de mijne niet af moeten halen vind je? :innocent:

1 like

Dat was niet zoooo slim nee…:grin::joy::joy::joy:

Had je hem ook zo op ebay kunnen zetten…pfffff😍

1 like

Jurtz jouw Eterna heeft een ETERNA 96 Motor (is gemaakt door A.SCHILD 13"" bj. 1914 een van de grote horlogemakers vroeger !! later samengesmolten tot ETA zoals u wel al wist ) in mijn Marcks &Co is een Fontainemelon patend 51482 ingebouwd uit 1910 dit was het eerste "stem setting " movement ,later ook ETA geworden .Als je eens veel tijd hebt om de geschiedenis van jouw oudje te kennen zoek www/vintagewatchtraps maar eens op (een hele boterham :smirk_cat: ) foto’tje van de Fontainemelon hierbij


Pierre

4 likes

Goed om te weten, bedankt voor de info! Betekent dat dat het bouwjaar van het horloge ook 1914 zou zijn?

erg fraai!

1 like

Tweede dag op rij, ik ben helemaal verliefd op deze.

11 likes

Merci!:slight_smile: