šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

9011 is een belangrijk numner voor bullhead volgens mij(de caseback dan) 4- dat is het nummer voor de kastā€¦soms wel erg verwarrend jaā€¦dat heb ik nog met Seiko :+1::joy:

Toevallig op 2dehands ? Vraagprijs 100 ā‚¬ ?
If so ā€¦ blij dat hij tenminste door een HFā€™er is weggekaapt.
Heb je mooie zaak aan gedaan. Geniet ervan!

Heb ze niet voor die prijs gekocht helaas :wink:

I know :wink: Benieuwd naar je NA topic!

1 like

Mn eerste ā€œechteā€ (niet alles origineel) vintage, een chronographe suisse met Landeron 48 voor hopelijk niet al teveel geld opgepikt. Ik vind hem zelf in ieder geval machtig mooi!

20 likes

22 likes

15 likes

Mmmh - waarom moest deze ook al weer weg?? :thinking:

13 likes

Op mijn werk deze weer eens om. Net een nieuwe batterij er in.

14 likes

10 likes

Vanochtend deze oude Pontiac, jaren geleden via mijn schoonvader bij mij gekomen. Ik heb hem nog niet open gemaakt, maar denk zo op het eerste gezicht aan jaren '50, misschien zelfs eind jaren '40. Al zeker 25 jaar geen service gehad: starten lopenā€¦ Ć©n op tijd! :wink:

Fijn weekend gewenst! :+1:

20 likes

Vandaag de Seamaster 30 cal. 269 uit 1962.

20 likes

Prachtige Omega! :ok_hand:

1 like

Hoeft helemaal niet weg! :ok_hand::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Pracht wijzerplaatje en wijzers! Als het geen Pontiac was geweest hadden zou de omschrijving al snel Ā“militairĀ“zijn geworden in deze tijd waar het kunnen benoemen of eenĀ“nicknameĀ“ van een horloge belangrijker is voor de waarde dan de individuele historieā€¦
Ik vind zowiezo die uitgerekte P uit die periode altijd fantastisch, maar dit keer wordt ik vooral gefascineerd door de afgekorte Antimagn. Kan me niet echt herinneren dat ik dat eerder zag, misschien kan iemand dat snel even recht zetten :grin:?!

1 like

Eerste Tour De France met Belgische genen Ca 1946 :smirk:

14 likes

24 likes

Een soort van NA, ik heb hem al een tijdje maar vandaag eindelijk de tijd genomen het glaasje te poetsen en de band schoon te maken. :sweat_smile:

10 likes

Ik heb het bekende essay van Damstra er nog eens op nagelezen, maar vind nergens een reden voor die afkorting. Ik begrijp wel dat de aanduiding antimagnetique alleen werd gebruikt in de jaren '40 en '50. Wellicht ten overvloede, maar hier is de link naar dat essay: https://home.kpn.nl/mc.boon.1/overig/PONTIAC.pdf

De mijne kan goed uit de jaren 40 zijn. In die tijd zat er vaak een AS uurwerkje in. Dat ga ik nog even checken uiteraard, dus openmaken. Wellicht dat @Maurits iets meer weet over die afkorting ā€˜Antimagn.ā€™ :slightly_smiling_face:

Edit: horloge even open gemaakt. Er zit een ETA uurwerkje in, 15 steens. Onder de balans staat het nummer 5. Dat zegt mij niets. Verder heeft het horloge nog geen incabloc. Ik zou het nu dus geen jaren '50 meer schatten, maar met zekerheid jaren '40. :slightly_smiling_face:

4 likes

Eerste King Seiko (KSJ14S-438-E):

22 likes