🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Een Crystron 150M ‘duiker’ van 1981. Alleen draagt deze een helm ipv een kroon :grin:
Prima toolwatch :muscle:

10 likes

Topmerk vroeger! Had er ooit een aantal, maar al tijdje aan het ruimen.Toevallig gisteren mijn mooiste LIP verzonden naar nieuwe eigenaar, eentje met typisch Franse kromme beentjes :laughing:. Deze hier met eveneens draadlugs is al jaren geleden naar een nieuwe pols verhuisd

13 likes

12 likes

In Valence werden er Lip horloges korte tijd gefabriceerd (tijdens de oorlog) - schijnen wat zeldzamer te wezen…
Op timezone vond ik dit: “In 1942 they moved to Valence, and despite many difficulties, including having to build many of the tools from scratch, they managed to design and produce the I24, a ¾ plate wristwatch movement. Watches from this era are marked Lip Valence. Fred Lip later played an active role in the French Resistance”.

2 likes

Dat is nou leuk om te weten! Ik heb dat merk altijd erg interessant gevonden. Ben ook weleens in het horlogemuseum van Besançon geweest. Dank voor de info Domega! :+1:

2 likes

Heb je ook de ‘nieuwe’ LIP Croix du Sud gezien - soort hommage. Aanfluiting voor zo’n oud merk, heb er ééntje, maar lijkt er niet op… Origineel is op de tijdentabel van LIP afgebeeld vóór een opvolger van de jouwe.
https://www.lip.fr/en/history/

2 likes

Ja, mooi boordklokje. Vaak zijn die heruitgaven inderdaad niet mooi. Timex slaat er ook de plank mee mis. Van die Lip van ons staat nu een Lip heruitgave/ hommage te koop hier op het forum. :slightly_smiling_face: Ik ga nog even aan het werk. Fijne avond alvast! :smiley:

2 likes

middag/avond wissel

8 likes

12 likes

Avondwissel naar de NA :blush:

13 likes

Mooi klokje Robby! :smiley::+1:

1 like

Nog een rikketik aanwinst van afgelopen zondag. Deze Helicon met FE 3602 uurwerk en Nederlandse dagaanduiding. Hij zal ergens halfweg de jaren 70 gebouwd zijn, denk ik.

En zo’n uurwerk zit er in (foto van internet )

12 likes

11 likes

Kienzle klassieker even testen vanmiddag maar vanavond weer een Lip…

Jaja het bandje is te smal, maar het draagt zo lekker sorry

11 likes

Lekker die rode accenten - mooie aanwinst!

1 like

Mijn mooie NA met een hand gemaakt bandje van @Brambo zomaar gekregen voor een lelijke eendje, mooi met bijpassende kleur stiksels.

Bram, bedankt :+1::smiley:

15 likes

Heb de band graag gemaakt voor je! Sorry dat je er even op moest wachten. Ik hoop dat hij bevalt.

Groet Bram

1 like

Straks deze om de pols

14 likes

Flieger Friday :slight_smile:

15 likes

Wanneer ik niet kan kiezen voor vierkant of rond biedt mijn oude Certina DS-5 de ultieme oplossing

11 likes