🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Laatste woord wille hebben oké jongen

Heb het volledige horlogeforum nog niet kunnen doorsnuffelen. Giga databank met giga informatie. Zit me af te vragen waarom nu precies 1991? Da’s ja dus nu 27 jaar geleden. Een horloge als vintage beschouwen voor 1991, ok. Een zakhorloge? Die bestaan toch al veel langer…

2 likes

Oke jongen, je moet gewoon nog ff geduld hebben :wink:

Criteria

De belangrijkste criteria die bepalen of een voorwerp antiek is, zijn:

Het voorwerp moet door mensenhand gemaakt zijn (met hooguit beperkt gebruik van machines).
Het moet een zekere ouderdom bezitten. Doorgaans wordt daarbij uitgegaan van een leeftijd van 100 jaar; in bepaalde gevallen is een voorwerp echter al antiek als het 75 jaar oud is.
Bij boeken geldt een wat minder streng criterium: zij zijn antiek als ze ten minste 75 jaar oud zijn. Boeken van recenter datum, die echter niet meer leverbaar zijn bij de uitgever, heten zeldzaam. Bij het zogenaamd modern antiquariaat (of "ramsj") is er in het geheel geen ouderdomscriterium: hier gaat het om (recente) uitgeversrestanten die voor een fractie van de prijs worden verkocht.

Nu blij ?

Op de Engelse wiki stond, in tegenstelling tot de Nederlandse, nog deze toevoeging…:wink: Weer wat geleerd vandaag.

Motor vehicles are an exception to the 100-year rule.

3 likes

:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::fox_face:

Nog een dagje de Lemania

Prettige zondag

15 likes

Gewoon 25 jaar aanhouden ;).

Prachtig!

12 likes

Zwierige zondag allemaal :slight_smile:

19 likes

Post deleted! Foutje!

21 likes

Deze al een poos niet om gehad, 6106-5470 uit 1975.

18 likes

Nog steeds de Seamaster

15 likes

Bonk staal uit de 70s vandaag

13 likes

Of toch maar de jaren 60?

13 likes

Er werd in 2015 verwezen naar vóór 1991 om 25j oud aan te duiden, maw in 2018 naar voor 1994 vermoed ik…

De vijftiger jaren had ik bij deze Enicar ook geloofd hoor :wink:

Deze maar weer eens een keer omgedaan

14 likes