Logines Grand Prize

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, erg interessant forum.

Onlangs heb ik een oude Longines Grand Prize gekregen, maar hij verkeert helaas in nogal slechte staat. Ik wil hem graag laten opknappen, maar is ie dat nog wel waard gezien de te maken kosten? Ik denk dat het bouwjaar zo rond 1965-1970 is. Hij is goldfilled 10k, en heeft roestvrijstalen geschroefde achterkant.

De achterkant heb ik gisteren eens gepolijst met de dremel, en dat werkt zeer goed. Mooi resultaat. De kast moet ook worden gepoetst maar ik denk dat ik daar de dremel maar niet voor gebruik :slight_smile: .

Wat mankeert er verder aan:

  • 2 Wijzers eraf, waarschijnlijk omdat het uurwerkje iets gezakt is (door een val?)
  • Glaasje moet nieuw
  • Schoonmaken?

Het werkje loopt nog steeds goed. Een mooi zwart leren bandje heb ik reeds :slight_smile: .

Heeft iemand een idee wat de reparatiekosten ongeveer zullen worden?

Hier een foto van het uurwerkje:

Nog een paar foto’s:

Hoi Vinzz,

Deze Longines brengen op eBay zo’n $ 100,- , op maar dan wel in goede staat.
Een hele mooie en in massief goud zo’n $ 300,-
zeker geen waardevol horloge dus,
twijfelgeval om 't te laten opknappen, heeft het verder nog persoonlijke waarde ?

Groet, André

Om te beginnen zou ik er met de dremel verder vanaf blijven!
Laat (of doe het zelf als je dat kunt) de wijzers er weer opzetten, laat het glaasje vervangen en ik denk dat het horloge er dan al erg mooi uit ziet. Kosten? 20 euro? Het laten schoonmaken zou ik alleen laten doen als het horloge grote afwijking laat zien qua tijd.
Leuk detail en zeer zeldzaam is het Zahnkranzautomatik uurwerk, lees http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,16448 en vooral de reactie van Freddie! Ik denk dat het horloge wel wat meer waard zou kunnen zijn dan wat André als schatting geeft, vooral door dit zeldzame uurwerk.

Bedankt voor jullie reacties.

Over goldfilled had ik gelezen dat de laag net zo dik is als een chroomlaag, dus die schijnt best een keertje wat te kunnen hebben. Beetje eigenwijs als ik ben ik heb dus toch heel voorzichtig gedremeld op de laagste stand (je kan de toeren bijna tellen dan), met een heel klein beetje polijstpasta en een zachte katoenen poetsschijf. Niet te lang… Daarna met schone poetsschijf nawrijven en dus glimt ie nu echt weer heel mooi. In ieder geval is het resultaat erg mooi geworden, kijk maar naar de foto:

Over het uurwerk had ik eea gevonden, oa. dat deze vanaf 1963 werd gemaakt. De wijzerplaat lijkt zilver op de foto, maar is in het echt zacht goudkleurig.

Nu nog een goede horlogemaker vinden…