Logo voor Instagram account

Hallo allemaal,

Voor mijn horloge Instagram ben ik beetje aan het nadenken over een logo. Hierbij zou ik graag de logo’s van de merken in mijn collectie laten terug komen met daaronder de naam van mijn Instagram.

Bijvoorbeeld zo iets:

De vraag is mag dit juridisch? Het betreft een logootje vergelijkbaar met de avatar/profielfoto hier op het forum maar dan voor Instagram dus. Ongeveer 1.5x1.5cm.
Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

MvG Ralph

3 likes

Ik vermoed dat je een (geregistreerd) beeldmerk niet zo maar mag gebruiken, zonder toestemming van diens eigenaar. Dat trouwens geldt ook voor een profielfoto op HF. Oftwel, volgens mij is het formele antwoord: nee, het mag niet. :sunglasses:

4 likes

Vergeet je Ray-Ban en Laphroaig niet? :+1:

15 likes

Que?

Excuus, dat moest natuurlijk Glenfiddich zijn. :wink:

7 likes

Die logo’s op die afmeting? Kan je best doen. Wordt toch 1 grote blur.

4 likes

Gezondheid!

4 likes

Gewoon zo generiek mogelijk gaan, primaire kleuren en ontwijk zo’n beetje alles waarvan je vermoed dat er copyright of een trademark aan hangt, dan wil er nog wel eens gehapt worden.

5 minuten prutswerk levert dan zoiets op (moet op afstand herkenbaar zijn enzo).

5 likes

geen gezicht. Weet precies dat lettertype en je afbeeldingen zijn niet scherp.

1 like

Goh :wink:

1 like

Nope!

Inbreuk op zowel beeldmerk (merkrecht) als de afbeelding (auteursrecht). Vraag is natuurlijk of iemand het aanhangig maakt.

Het doel van een logo is om een eenvoudige en herkenbare vorm te zijn. Ik denk juist dat als je vormen gaat combineren, je het doel voorbij gaat. Tevens heb je de logo’s van anderen nu 1:1 gebruikt, wat in principe niet mag.

Gebruik van officiële logo mag volgens mij niet tenzij met goedkeuring.

Dit dus, dit zijn veel te veel details voor een logo.
Overigens zou ik ook nog even goed kijken naar de verhoudingen, zo’n rechthoekig logo is niet ideaal.
Als je er serieus over bent zou ik gewoon een paar schetsen maken (gratis tip: een paar bestaande logo’s bij elkaar gooien geven niet direct een mooi logo :upside_down_face:) en dan laten stemmen hier ofzo.

En dit dus los van het legal gebeuren

1 like

image

Zo zou het eruit komen te zien

En hoe zou het er dan hier uit zien denk je?

image

Hou het simpel. Kijk naar die van Han of AVW bijvoorbeeld.

1 like

Ik vind de naam ook niet echt alles. Maar goed dat kan natuurlijk smaak zijn. Of het gebrek eraan.

3 likes

Oké. Dan is dat duidelijk …

…of toch nog niet helemaal? :thinking:

Beste advies is denk ik:

Dat dus. Even los van het ‘TBW-prutswerk’. Wees vooral zelf een beetje creatief en verzin een eigen (herkenbaar) logo @RLC. Kopiëren is zó not cool in de horlogewereld. Tenzij je Steindinges etc. gaat pluggen, dan mag het… :sunglasses:

3 likes

Bij nader inzien inderdaad beter om iets neutraals te hebben.
Kreeg van @amaris dit logo gestuurd. Ook wel gaaf.
:sunglasses::+1:

8 likes

23 likes