lollige koosnaampjes.

Ook weer een aanname. Het zou een stuk gezelliger zijn als er minder aannames worden gedaan.

2 likes

:pray:t2:

1 like

Dat werkt natuurlijk wel twee kanten op, het is ook niet heel “gezellig” door te suggereren dat het bij andere merken sneu zou zijn. Toch? Je vraagt dus een beetje om zo’n reactie …

Ik ken genoeg leuke bijnamen, niet alleen bij Rolex. Rolex is wel voor iedere jonge gast het einddoel ‘want succes’ dus die krijgen het meeste aandacht als Kermit the frog ofzo. Oh enne, mocht je me verkeerd begrijpen: Ik ben een groot fan van Rolex! Niet per se van alles er omheen en dat het altijd maar om geld gaat, maar als horloges en qua historie zijn ze echt superleuk! Echt. Zelfs diegenen die vanuit de handel en influencers zijn voorzien van rare namen. :wink:

Let op de knipoog! Die staat er niet voor niks.

2 likes

:rofl:

4 likes

Wie de bal kaatst … - Online tegeltjes bakken - WBVB Rotterdam

:wink:

En welk klokje mag dat dan wel zijn?

Niks mis met de Shogun, Samurai, Shunbun en Ripley, zeg maar. Er zijn plenty merken die prima weg komen met bijnamen voor geliefde horloges. Ik moet aan de Fugu, Orca en Barnacle denken, uiteraard ook aan de Disco Volante, Dark Lord, Ed White, en Murph, om over de Willard, Fiddy, Ultraman, en Connie maar te zwijgen. :slight_smile:

Dus of alléén Rolex zich dat kan permitteren…

0 odexA4YStg3_3-F3

Persoonlijke favoriet:

image

Naar de gelijknamige Friese kinderboekenserie.

4 likes

Mijn auto’s hebben (bij)namen, mijn horloge(s) niet…

=

11 likes

Ik vind hulk, batman etc niet minder kinderachtig dan Paul Newman dial of pepsi bezel.

Het is gewoon een makkelijke en snelle manier om een horloge aan te duiden ipv referenties te moeten noemen.

Volgens mij noemt bovengenoemde handelaar vaak genoeg iets een John player special, ovettone, padellone, frog foot, etc. Maar goed, dat klinkt natuurlijk fancy allemaal.

Wat pas echt kinderachtig is, is (tien)duizenden euro’s meer betalen voor een double underline, rail dial, aph dial, etc. Als je daar als verzamelaar hard op gaat, neem je jezelf en de hobby pas écht te serieus

3 likes

Coke, Sprite en Starbucks zijn wel erg lullige koosnaampjes.

4 likes

Devil Diver vind ik een coole koosnaam (of bijnaam)

Caravelle (Bulova)

2 likes

Bij Stowa denk ik vaak stoma. Stom hè?

2 likes

Uiteindelijk is ook “Moonwatch” een bijnaam/koosnaam.

2 likes

Zeker voor een race-horloge. Om van Speedy maar te zwijgen. Is het een muis? Is het een man met een race-zwembroek? Nee, het is een super horlooooooge. :slight_smile:

2 likes

Zou iemand zijn “Biden” écht ook “Joe” gaan noemen? :laughing:

For what it’s worth: beter een 6 maanden later reactie, dan geen enkele … :smiley::sunglasses:

Of Soma (dat aparte brood). :sweat_smile:

1 like

En de Timex horloges: de Snoopy, de Linus, de Schröder, de Woodstock, etc. etc. :wink::+1:

1 like

Ik draag vandaag mn “Taghi”

1 like