Londen

Heren,

Na week Londen weer terug in Hollanda!

Heb ik weer vele horlogewinkels bezocht, in 1 woord, magistraal…
Echter mocht ik bij vele AD’s en Harrods geen foto’s maken, want dan zouden er foto’s op internet verspreid komen waardoor het aantal fakes zou toenemen… ja… ok…

Heb nog nooit zoveel Rolex en PP horlogezaken en AD’s gezien in een omgeving.

De koppstukken (voor mij) die ik gepast heb zijn de:
Omega DSOM (heerlijke klok, mooi gewicht en wat een uitstraling!!!:slight_smile:
Seamaster 300M
Rolex Sub date en No date
Rolex exp 1 en 2
Speedmaster Moonwatch
Diverse JLC’s waaronder de Duometres (man man wat ben ik daar stapel op geworden zeg, schitterend, gewoon de perfecte klok voor mij (denk ik) het kan soms snel veranderen in de horlogewereld met een extreem aanbod)
Vele verschillende A Lange’s, denk dat de Annual calander is witgoud mijn favoriet is van A Lange.

En nog wat merken, kan het niet eens meer allemaal onthouden, maar om toch een tip te geven raad ik jullie aan dat als je naar Londen gaat een dagje (of 2) in te plannen voor deze horlogewinkels in geheel Londen.

Kun je vertellen in welke buurt het meeste moois te zien is? Wij zijn van plan om in juni te gaan en het liefste pak ik een hotelletje in de nabije omgeving.

Jazeker,
Harrods (brompton road/knighstbridge) ten zuiden van hyde park
New Bond Street en Old Bond street ten oosten van hyde park

wat betreft Omega, zij zitten ook in Harrods, maar een ‘echte’ AD aan regent street (vrij groot) en kleinere aan oxford street. De Omega boutique ligt namelijk zeer van het centrum af

dat zijn zeker de meest mooie winkels :wink:

en raadpleeg de websites van de betreffende merken welke je wilt gaan bekijken, meeste merken hebben een boutique in londen

Daarnaast een echte “black cab driver” kun je ook
alles vragen wat betreft winkels van jouw interesse.

+1

De laatste keer dat ik in London was, heb ik ook een uurtje staan kwijlen bij de FP Journe dealer…

Groet
Mark

Pas voor mijn werk ook in Londen geweest ( hebben kantoor hier) New & old bond street hebben echt heel veel mooie horlogewinkels. Ook zitten er een aantal discount-achtige zaken waar het wellicht wat laagdrempeliger is. Personeel is sowieso overal super vriendelijk.

Wat me wel opviel is dat de prijzen er hoger liggen? Dit in vergelijking met een Wempe in Duitsland. Scheelde volgens mij toch wat honderden euros op bijvoorbeeld een sub no-date.

Als je er dan toch bent is het Ook leuk om even langs Gassan te lopen en Tailor of old Bond street.

In london zie je naast horloges meer moois.
Ik verbaasde me ook over het grote aantal Rolls Royce ghosts, lamborghinis, Bentley en andere super bolides.
Ik heb niet zoveel met auto`s maar dit was toch wel opvallend!
:slight_smile:

Ja dat klopt, misschien nog erger dan NYC, al hoewel ik ze niet precies geteld heb haha

In Zakopane Polen meer Ferrarisin een dag gezien dan hier in 5 jaar