DISCLAIMER: Voor de foto’s is mijn waardeloze Android gebruikt dus ze zien er niet uit
Zo nu en dan gluur ik in het “Panerai Only” topic om me te verlekkeren aan die logge, lompe, eigenzinnige apparaten. Cushion case, sandwich dial, en een militaire geschiedenis met de Italiaanse Frogmen. Recht in mijn straatje. Wat minder in mijn (woningbouw)straatje ligt, is het prijskaartje. Het is niet onhaalbaar, maar de kwaliteit rechtvaardigt het (nu) niet. Nu ben ik best oké met hommages, als het kwalitatief goed is. Dit is hoe ik in aanraking kwam met de Venturo Field, een horloge gestijld als (über)vintage Rolexen.
Toch was ik niet 100% overtuigd van dit horloge.
Even laten rusten en lekker vakantie gevierd in de zomer. Een roadtrip met mijn youngtimer (Kadett E) door Noord-West Frankrijk. Na een paar duizen kilometer door Normandië en Bretange rijd ik op de weg terug, ter hoogte van Lille maar dan in het oosten als de motor begint te schokken, en ik hem stil moet zetten op de vluchtstrook. Hij start nog één keer en ik rijd naar een dorp in de buurt. Hier check ik de bougies, luchtfilter (waar een olievlek in zit), maar hij wil niet meer starten: een scheur in het motorblok. Mogelijk door de hoge temperatuur en het harde werken van de ruim 30 jaar oude 1.4 viercylinder. Dat is knap balen, zeker omdat een zelfde auto lastig te vinden is, en niet meer in aanmerking komt voor een parkeervergunning. Door de staat van de koets (roestvrij, strak in de lak), de auto nog voor een leuk bedrag snel van de hand kunnen doen. Er ligt nu een 2.0 GSI blok in, hij heeft een goed nieuw baasje.
Goed, we dwalen af. Ik heb dus een smak(je) geld en geen nieuwe auto nodig, die Kadett was enkel voor plezier ritjes. Toch maar even gluren naar die Venturo Field. Mijn oog valt op een Gruppo Gamma die te pre-orderen is. Een Peacemaker (PG-02 gok ik?), die wordt geleverd in december. Nou het is augustus dus dat zit ik wel uit. Het horloge is immers precies wat ik zoek: die eigenzinnige cushioncase en sandwich dial. Als bonus ook een ETA uurwerk met een mooi kijkraam. Dat heb ik nog niet in mijn collectie en na het kijken van alle mogelijke video’s op YouTube, haal ik de trekker over.
De scherpe lezer heeft opgemerkt dat het geen december meer is, maar april. Ook is mijn Kadett opgevolgd door een Civic, wederom een iconische hatchback, maar nu met bijna 3x zoveel PKs en een bestaande 0-100 tijd. Met enige vertraging dus nu eindelijk mijn Gruppo Gamma Peacemaker, en zelfs na bijna 8 maanden wachten, valt hij niet tegen!
Hier volgen wat crappy foto’s, als je mooiere foto’s wil kun je HIER klikken.
Uiteraard heb ik een NATO band besteld, want horloges horen toch op NATOs?!
De (vegan)lederen band is er meteen afgegaan. Ik ben geen fan van nepleer en vind de kleur te licht en de band te stug. Over de bijgeleverde rubberen band ben ik wel te spreken, sterker nog, ik heb die erop gehouden voor nu in plaats van de NATO (dat was even wennen, ik voelde me vies en een verrader, maar damn wat voelt die band sterk en fijn aan).
Fijne avond!