Zoals de titel al zegt lees ik al een lange tijd mee maar nu toch een account aangemaakt .
Ik ben Marjolein en een lange tijd horloge fan, eigenlijk door mijn vader, die altijd erg geïnteresseerd was in horloges. Hij is helaas 2 jaar geleden overleden en zijn Breitling Navitimer en Omega speedy aan mij en mijn broer nagelaten (de Navitimer is mij veel te groot en daarom claim ik de Speedy ).
Zelf heb ik een aantal jaren geleden wat horloges verkocht, ook omdat ik nogal veel dingen leuk vind (reizen, whisky, bepaalde soort (vintage) tassen etc.) maar mijn spaarrekening iets minder! Maar ik was er vooral van overtuigd dat ik vanaf nu, naast de Casios die ik nog had) nog maar 1 horloge ging dragen. Ik heb vorig jaar namelijk mijn droom horloge in Japan heb kunnen kopen, de Grand Seiko Shunbun en vandaar de JDM reference SBGA433. Misschien een beetje suf, maar voor mij extra leuk omdat ik een enorme Japanofiel ben .
Ik ben er super blij mee en kan er soms heerlijk naar staren als verschillende soorten licht er op vallen. Om over de vloeiende bewegingen
van de secondewijzer nog niet te spreken! Iedereen kent de Shunbun denk ik ondertussen wel, maar toch even een foto in Tokyo met Mt Fuji op de achtergrond, de dag nadat ik 'm had gekocht (gekocht in Osaka na een erg frustrerende zoektocht want nergens was ie meer!)
Maaaaarrrr, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan! Toch zou ik er wel weer wat bij willen hebben, ook om te wisselen of als ik bijvoorbeeld op vakantie ga en ik me niet prettig voel om de Shunbun aan te hebben (niet dat deze zo herkenbaar is gelukkig!).
Vandaar ook de aanmelding op het forum. Alhoewel ik nog echt wel wat horloges op mijn wishlist heb staan, zijn die gelukkig niet zo prijzig als mijn GS! Ik hoop dus ook via het forum mijn collectie toch weer aan te vullen met leuke horloges.
Heb je nou m’n bucket-list reis gemaakt? Zo jaloers.
Er zijn heel veel plaatsen op aarde waar ik niet zou schromen om met dat ding rond te lopen. Ik weet niet waar je op vakantie wilt, maar dat high intensity titaan is fantastisch, het horloge is waterdicht, en hij gaat behoorlijk onder de radar.
Hi! Ja echt prachtige foto ook!
Maar mbtvakanties - Nee echt puur vanwege de diefstal. In Azië (Japan, Hong Kong, Korea) durf ik 'm goed aan, maar als ik een vriendin bezoek in Barcelona dan draag ik lekker iets anders (hetzelfde geldt voor mij voor stedentrips naar Rome en Londen). Het maakt daar niet uit welk merk (een Jubilee bracelet is natuurlijk wel mega herkenbaar), maar daar wordt zoveel van polsen niet alleen Rolex, maar alles wat maar lijkt op iets meer high end/automatisch/wat dikkere kasten) gehaald. Het is een behoorlijk bedrag wat je er voor hebt betaald, en ik kan dan niet fijn een metro pakken oid. Dus dan even een andere dragen wat me meer rust geeft
En ook een oude Omega van mijn moeder er bij die ik heb gekregen ugh jaar geleden toen zij een Breitling kocht. Hij is mij nu te klein (zowel fysiek als optisch) en de dial is ook wat gecorrodeerd door vocht, maar ik vind het wel iets hebben. Als ik er ooit extra schakels van vind kan ik m wel weer es aan. Er komt misschien ook nog wel weer een tijd dat kleine horloges weer in komen