Longines 13ZN flyback chrono

Vandaag een erg fraaie chrono Longines chrono gezien. In erg mooie staat. Met 13ZN flyback uurwerk. Ik meen uit 1947.

Ik weet (nog) niet zoveel van dit legendarische uurwerk en van dit soort horloges af. Vraag is: zijn deze collectable, is het een goede investering, en wat zou de waarde moeten zijn vandaag? Iemand die daar iets zinnigs over zou kunnen zeggen?

6 likes

Kast is van stainless steel? En wat is de diameter?

Staal en 38mm.

1 like

dat klinkt goed… Hoeveel word er voor gevraagd?

In de toekomst kijken kan niemand natuurlijk, dus voorspellen of het een goede investering is ook niet. Chrono’s zijn de laatste tijd erg populair en stijgen als een malle in waarde. Mischien blijven ze zo stijgen? Mischien komt de markt tot rust, wie weet…

Jemig, wat een fraai horloge. Dit lijkt mij zeker collectable. Kan je dit stuk aankopen, of is meer een generieke vraag?

1 like

Nondeju, wat een mooi exemplaar! Goed opletten dat alles een beetje klopt. Schijnen goede redials van te zijn. Waarde zou ik niet weten. Sowieso 5000-7500?

1 like

Alles is te koop :wink:

Hij heeft ook een uurwerk…(excuses voor de slechte kwaliteit van de foto)

3 likes

Ik zou het wel weten hoor…

Zeer fraai…

Mooi horloge met een van de 10 beroemdste uurwerken :heart_eyes::thumbsup: de hoog segment niet mee gerekend :nerd:
Groeten Iwan :motorcycle:

Erg tof en nog 38mm ook.

Ik vind de wijzerplaat alleen wel erg goed bewaard gebleven voor een horloge uit 1947. Eigenlijk iets te goed, zeker voor een witte plaat.

1 like

Hmmm

Is de wijzerplaat opnieuw opgemaakt of niet? En wat is de vraagprijs? Erg mooi iig.

Bijzonder mooi!
Wijzerplaat is boven verwachting.

Ik kan niet beoordelen of het origineel is
Gaaf blijft 'ie wel

1 like

Vraagprijs tussen 5 en 6K

Wijzerplaat zou origineel zijn.

Pfff Tom, pracht klok, maar wat een exercitie.
Vereist toch wel gedegen onderzoek, zeker gezien het bedrag.

Het summum van de vintage chronografie… prachtig!
Wel even oppassen voor redials, deze zijn voor 13zns schering en inslag jammer genoeg. Dit ziet er mij ook té fris uit.

Maar als je een volledig correcte kan vinden :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Klink volgens mij ook wel als een prima prijs. Juist daarom zou ik extra voorzichtig zijn…

Rottige vintage gedoe ook…al te mooi, maar altijd twijfel.

1 like