Kast met fixed lugs is enorm, ik schat > 38mm. Uurwerk nummer heb ik nog niet, in het deksel staat 14k en 13ZN. Het horloge loopt maar de chrono werkt niet.
Ik moet een bod doen en wil dat graag eerlijk afhandelen. Iemand daarover input?
kan kloppen, maar als je zoiets koopt moet je het binnenwerk en de caseback zien aan de binnenzijde.
waar je rekening mee moet houden is het volgende:
Veel 13ZN’s hebben het fabriek verlaten in staal, werden geimporteerd door andere landen, en daar werd lokaal (in een longines vestiging) de kast gewisseld door een gouden kast. Dit deden ze omdat de importkosten op goud hoog waren. Hierdoor, als je een certificaat aanvraagt, is er vaak te zien dat het binnenwerk geleverd werd in een stalen kast, terwijl jij een 13ZN hebt in een gouden kast. Veel verzamelaars maken daar een ‘probleem’ van. (de 13zn in staal is zeldzamer en meer gezocht, en dus een pak duurder, dan de gouden versie).
Inderdaad, in de beschrijving van Roel staat dat de chrono niet werkt dus zal hij dit best eerst goed nakijken alvorens een bod uit te brengen denk ik.
Onderdelen zijn niet makkelijk te vinden neem ik aan.
Had jij er zo ook geen?