Longines 1832 moonphase

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mooi trouw horloge met moonphase.
Ik ben Longines fanboy dus heb al meerdere horloges bekeken.
Helaas is mijn budget tot nu toe niet ruim genoeg om bijv. Een nieuwe master collection te halen.
Dus terwijl ik verder aan het speuren was kwam ik het onderstaande horloge tegen, de longines 1832 met moonphase.

Deze heb ik nog nooit bij een dealer zien liggen, maar heeft wel zeer veel potentie om als trouwhorloge gebruikt te worden.

Nu is mijn vraag: zijn er leden die dit horloge hebben en mij hier meer over kunnen vertellen? Wat is jullie mening van dit horloge ten opzichte van o.a. de flagship heritage of master collection?

En is er iemand die mogelijk in het oosten van het land woont bij wie ik hem een keer zou mogen zien / passen? (Ik heb een horloge op internet gespot maar voor de dealer moet ik 2,5 uur rijden, dus als ik hem dichterbij kan bezichtigen dan scheelt dat weer rijden.

Ik hoor graag wat jullie mening is, alvast bedankt!!

12 likes

mooi, maar verder kan ik er niets over vertellen

3 likes

Precies dat had ik ook :smile:

1 like

Ik heb deze heel kort gehad. De wijzerplaat, wijzers en maanfase zijn mooi gedaan. De kast is erg rechttoe-rechtaan met hoge flanken die niet bijzonder zijn afgewerkt. De lugs zijn ook erg recht. Op mijn vrij smalle pols vond ik het horloge daarom niet zo mooi vallen. De band die erop zit, vond ik ook wat te ielig voor het horloge. Als ik het me goed herinner is de band 21mm, wat wisselen wat lastiger maakt.

2 likes

Was de vorm van de kast ook de reden dat je hwm weg hebt gedaan?

Ik vind de open caseback een groot voordeel ten opzichte van de flagship heritage, al is daar de rest van de kast inderdaad mooier

Ja, dat was wel de belangrijkste reden. Ik zou zelf voor de Conquest Heritage kiezen, omdat ik die kast en de maat mooier vind, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

1 like

Hey Pascal! Ik denk dat ik de enige op het forum ben die er op dit moment één in zijn bezit heeft. Ik ben in ieder geval nooit een ander exemplaar tegen gekomen.

Ik heb deze nu drie jaar. Het was mijn eerste ‘serieuze’ horloge en ik ben er nog altijd compleet verliefd op. Ik vind de plaat onwaarschijnlijk mooi, de afwerking is van een hoog niveau… Echt alles ‘werkt’ aan dit horloge.

Voor mij althans.

Als je van dunne, kleine horloges houdt is deze waarschijnlijk niet voor jou. De lugs zijn bovendien zeer uitgesproken en aan de scherpe kant langs de uiteindes.

Alles bij mekaar vind ik dit een prachtding en een absolute aanrader. Als je houdt van een stijlvolle moon phase met een eigen karakter is dit het horloge voor jou.

7 likes

Bedankt voor de feedback.

Ik heb een fascinatie met het heelal, wil daarom graag een moonphase op het horloge hebben (en het liefst een open case back omdat ik deze nog niet heb).

Kleine side note: Adem savage (een van de mythbusters, en horloge fanaat) heeft in het verleden filmpjes gemaakt over het perfecte model van de maan, enorm mooi.
Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar bij mijn wederhelft om een paar honderd euro te besteden aan een miniatuur maan.
Dus dan maar een moonphase😂

Pps: adam savage heeft ook samen met michael van vsauce een leuke video over horloges, een aanrader om te kijken (bij interesse plaats ik de link in dit topic).

Ik vrees dat je herinnering je in de steek laat. Ik kan je verzekeren dat de bandmaat gewoon 20 mm is. :wink:

1 like

Als je een trouw horloge zoekt raad ik je een Citizen met Eco-Drive aan. Daar heb je geen omkijken naar.

1 like

Dit vind ik sowieso vaak een dingetje bij Longines.

2 likes

Kijk, dan heb ik toch nog een pluspunt gevonden. :wink: Dank voor de correctie!

2 likes

De lugs van Longines zijn lang en recht. Dat draagt al snel groot. En dit model is behoorlijk.

Vintage Longines een optie voor je?

Ik heb toevallig deze :slightly_smiling_face:

5 likes

Je kunt de Longines Flagship Moonphase overwegen met zijn 38,5mm

Draagt erg fijn

6 likes

Die heb ik ook altijd mooi gevonden, al is hij een tikje meer conform de gangbare normen, met iets minder karakter, wat mij betreft.

Maar da’s natuurlijk gewoon een mening.

2 likes

Enorm mooi horloge. Zit in mijn ogen maar 1 nadeel aan en dat is de dichte achterkant.

En helaas iets te duur voor mijn beurs (2k is een beetje mijn grens), en daar gaat deze wel overheen.

Mooste zou een flagship met de caseback van de 1832 zijn… dan is voor mij het perfecte horloge geboren.

1 like

Ik houd dit even in mijn achterhoofd.
Mijn voorkeur gaat uit naar een horloge met moonphase, maar de stijl van uw horloge past ook volledig bij onze bruiloft. Dit is dus zeker een optie mocht een moonphase een brug te ver zijn voor mij.

Bedankt voor het meedenken, dit wordt zeer gewaardeerd.

2 likes

Ik ook, heerlijk! :grin: bijvoorbeeld de Longines tuxedo. 38,5 mm en dan lug to lug 5 cm. Prachtig.

2 likes

Deze is volgens mij wel te vinden voor 2k. Niet deze toch, de mijne blijft.:grin:

1 like

Frederique constant heeft ook een mooie moonphase

Verschillende kleuren en diameters met zichtbodem, gebruikt zeker onder jouw richtprijs.
Alleen geen Longines, om het wat moeilijker te maken :sweat_smile:

4 likes