70 jaar oud, goed werkend. Two tone dial.
Vrees dat iemand creatief met verven is geweest.
Verven van dial of kast?
Dial
En de 3 en de 6 er verkleed terug op heeft geplakt.
Dat is een 9, en die staan wel eens vaker geroteerd op de wijzerplaat
Doet men zoveel moeite voor een relatief goedkoop horloge?
Een horloge met een rotte dial van een nieuw leven voorzien ? Zeker. In lage lonen landen komt dat wel uit.
Als ik zie hoe dicht de minutenmarkers bij de rand van het glas zitten ben ik wel een beetje bang dat deze kast en wijzerplaat niet bij elkaar horen. Is het wel een Longines kast?
+1. Plaat is op zeker redial
Wijzerplaat
Kroon klopt ook niet zo te zien.
Same same
Een franken-redial
Er is (nog?) weinig longines aan.
Echt jammer voor je, dit is echt niet wat het moet zijn. volgende keer misschien wel meer geluk, hoop ik toch.
Advies: heel veel lezen en plaatjes bekijken. Het gaat amper om geluk…
Tja, gaat er een beetje om wat je met het horloge wilt toch? Als je orginaliteitsfreak bent, dan is dit niet je horloge. Maar als je hem gekocht bent omdat je het horloge te gek vind qua looks, dan maakt het ook niet zoveel uit toch. Ervanuitgaande dat je hem niet voor een zeer hoge prijs hebt gekocht die originaliteit weerspiegeld.
Op het eerste gezicht en leuk horloge inderdaad.
Maar…
- ‘In goede staat’ … Mwah…
- Als ik naar de vergroting kijk is er naar mijn idee aan de wijzerplaat eerder gepoetst dan geverfd…
- Als ik naar het kastje kijk lijkt dat wel heel erg op het model dat de laatste tijd veel wordt gebruikt voor de samengestelde stratenmakershorloges uit de omgeving van Utar Pradesh…
- De kroon is van een model dat ik niet verwacht op zo’n horloge…
- Kijk eens, als het kan, naar het uurwerkje wat er in zit. (Foto ?). Het zou zomaar kunnen zijn dat het een ST96 is en dan weet je gelijk zeker dat het een Mumbay special is.
- Als je dit allemaal niet erg vindt en je vindt 'm mooi en hij doet 't en je hebt er niet veel meer voor betaald dan een paar tientjes: Wees er blij mee, maar een collectors item zal het niet gaan worden.
Bedankt voor deze leerrijke ervaring. Dat de kroon niet origineel is wist ik al, maar dat er zo geknoeid wordt. Ik heb dan maar de moed gehad om ze te openen. Inbouw movement bewijst dat het geen Longines kast is. Het lijkt nochtans een Longines werk 22L of ook niet? Om u te bedanken, nog een foto van het binnenwerk.
Uurwerk is inderdaad wel een Longines 22L. Vermoed dat er oorspronkelijk een gouden kast omheen gezeten heeft die ergens in de smeltoven beland is.