Onlangs ben ik in bezit gekomen van dit Longines horloge. Na veel speurwerk op internet ben ik er nog steeds niet achter of het horloge echt is.
Mijn twijfel is gebaseerd op de volgende punten:
Onder de motorkap met wipdeksel bevindt zich het uurwerk met 0 jewels, en is van het merk ELEMEX. Ik had een hogere kwaliteit verwacht.
De achterzijde van de kast heeft corrosie-achtige sporen (kleine bobbeltjes)
Op het bandje is geen merknaam vermeld
Op de wijzerplaat ontbreekt Swiss
Wat ik kan vinden op internet is een exact eender horloge zij het in slechtere staat. De frontzijde ziet er bij mij zeer netjes uit.
Wie kan mij iets meer vertellen over de echtheid van dit horloge?!
Ik heb nog te weinig kennis om te weten of Longines zelf haar quartz-uurwerken fabriceert of een swiss-made quartzuurwerk of ander merk toepast.
Misschien kan ik ergens vinden wat er vanaf fabriek erin hoort te zitten? Dan hoef ik geen vragen van deze aard te stellen.
Hoe dan ook bedankt voor het reageren.
In een horloge waar Swiss made op staat zit ook een Zwitsers uurwerk, Longines is tegenwoordig van The Swatchgroup dus is het een ETA uurwerk. Vintage Longines was een topmerk van de Zwitserse horloge industrie en daar zul je geen Japans uurwerk in vinden (helemaal niks mis met Japanse horloges of uurwerken trouwens).
Wil je meer leren toets gewoon Vintage Longines in op Google en/of YouTube, of duik hier in de vintage hoek van het forum.
Deze “Longines” heeft net zoveel met Longines van doen als deze “Ferrari” met Ferrari