Longines 994 4395

Ik ben niet zo van de vintage…

Hoewel ik in het verleden best wel eens wat gekocht heb, op veilingen en bij particulieren. Maar in het algemeen vind ik ze te klein, niet passend bij mij 1.90 m en 90 kilo…

Bij het opruimen van mijn horlogekast kwam ik het volgende horloge tegen, en eigenlijk is hij best mooi. Te klein, maar wel mooi. Ik ging hem eens wat beter bekijken. Longines 994 4395. Al gauw kwam ik er achter dat het om een redelijk speciaal caliber ging. Bizarre prijzen zag ik langskomen, maar heb wel geleerd dat de praktijk vaak heel anders uitvalt…maar daar gaat het hier ook niet om.
Hij is mooi, ik heb hem vroeger met heel veel plezier gedragen, en ik vind dat het tijd wordt voor een paar (slechte, iPhone-) plaatjes…

Groet, Dick

't is toch een stijlvol en elegant horloge… zo te zien ook behoorlijk plat… mooi voor onder een overhemd… en dan zitten je manchetknopen ook niet in de weg… :slight_smile:

Ja, plat is hij zeker. Ik las dat er een automatisch caliber van zo’n 2,5 mm inzit.

Dick

Leuke jaren 70 Longines , idd een mooie platte automaat . Zoals je zelf al aangeeft , prijzen vallen in praktijk tegen van dit soort horloges maar dat mag de pret niet drukken, een Longines blijft een Longines en staat garant voor kwaliteit en stijl.

Zit hier een micro-rotor uurwerk in of heeft Longines deze nooit gebruikt?

Marz Schreef:

Zit hier een micro-rotor uurwerk in of heeft
Longines deze nooit gebruikt?

Basis is de 990.1 geen micro-rotor.
http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/EbelLichine8810/ebellichinesrpt3.html

Ik heb een omega constellation '77 - '79, rechthoekige model met 1011.
De style ervan lijkt veel op deze mooie Longine.
Volgens mij deze Longine armband bieden meer comfort dan de Omega.

Ik heb een omega constellation '77 - '79, rechthoekige model met 1011.
De style ervan lijkt veel op deze mooie Longine.
Volgens mij deze Longine armband bieden meer comfort dan de Omega.