Longines band losmaken

Ik wil graag de band van mijn horloge losmaken om de kast en de band even goed schoon te maken en er daarna een ander bandje op te doen, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Een paar weken geleden heb ik de band van mijn Breitling ook vervangen en dat was een “piece of cake”. De springbar kan ik makkelijk induwen, maar het lijkt wel of die band vastgelijmd zit man :triumph: .

Ik heb geprobeerd om hem naar beneden te duwen, naar boven en van de kast af, maar er is geen beweging in te krijgen. Ik heb weinig zin om naar de juwelier te gaan, dus ik vraag me af er hier iemand tips heeft. Ik ben mijn geduld namelijk flink aan het verliezen. :grin:

Dit is wat je nodig hebt.

1 like

Thx Metin. Kan je deze spring bars alleen loskrijgen door ze tegelijkertijd in te drukken?

Als er geen speling in zit is dit inderdaad de enige oplossing.
Springt de ene kant weer in de lughole zodra je met andere kant bezig bent?

1 like

Moet wel lukken als je niet op de springbars wil wachten. :yum::sunglasses:

2 likes

Ik heb het zelf ook pas geleden weer met de VHP gedaan. Het is mogelijk om ze 1 voor 1 te doen, maar je moet als je 1 los maakt best wat druk blijven zetten op de endlink vanaf de dial kant naar de cashback kant.
Door die “pootjes” die onder de lugs zitten kan de endlink er alleen vrijwel recht naar onder uit.

1 like