Longines Chrono, welk uurwerk ? Origineel?

Goedemiddag,

Ik heb een Longines aangeboden gekregen en wil deze gaan kopen echter twijfel ik aan de originaliteit van het horloge. Ik kan het uurwerk kaliber niet determineren en het model met registers op de 6 en de 12 kan ik nergens vinden.

Iemand die het uurwerk herkent? Is volgens mij geen in-house, geen Venus en geen Valjoux. De scherp toelopende brug kan ik niet vinden.

Iemand die het model herkent of eerder heeft gezien, wijzerplaat lijkt mij origineel.

Alvast bedankt voor de hulp.



1 like

Hey Jeanot,

Is wel een Venus hoor en om precies te zijn de 170.

P.s. de staat van het uurwerk laat te wensen over.

mvg Melvin

Hey Melvin,

Dus toch, ja nu zie ik inderdaad dat het een Venus is, had op ranfft gekeken maar daar staat de 170 zonder scherpe brug maar hartstikke top dat ik nu weet wat het is want dan kan ik gaan uitzoeken of Longines ooit een Venus 170 heeft gebruikt in hun chrono’s.

Thnx!!

1 like

Ik denk dat je deze beter kan laten schieten Jeanot. De staat van het uurwerk is echt belabberd.
Aangezien de import code op de balansbrug EXO is (komt overeen met Empire Watch Co.) ben ik vrij zeker dat het een Franken is. Daar had in dit geval LXW moeten staan voor Longines.

Grtz Melvin

1 like

Ga ik ook zeker doen, Longines heeft nooit geen Venus 170 gebruikt en dat verklaard ook al waarom ik nergens het model met de registers op 12 en 6 kon vinden.
Bedankt voor je hulp!

Geen probleem. Geld dat ik je bespaard heb, breien we wel recht op die Connie ooit :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Bij een up-down chrono praten we volgens mij altijd over de Venus 170, deze heb je in twee uitvoeringen met 30 minute counter (de goedkope) en de 45 minuten counter (Breitling, Heuer etc.). A-merk horloges met een 30 minute counter zijn dus altijd een rode vlag.

Hahah ik had natuurlijk zelf ook al een vermoeden vandaar de plaatsing op HF want soortgelijk model is nergens te vinden. Uurwerk had voor een hrologe uit deze periode een 13CH moeten zijn. Wel jammer want vond hem wel mooi.
Connie komt sws goed!

1 like

Vergeet ook de Pierce 134 niet. Komt niet vaak voor geloof ik, ook omdat 'ie onmogelijk te repareren is of zoiets.

Horloge ziet er inderdaad dubieus uit. Al was het maar vanwege de erbarmelijke toestand. Kan zo’n aparte brug niet een merkspecifiek dingetje zijn? Dat ze een andere vorm erop zetten om het meer een eigen kaliber te maken. Net zoals Patek en Vacheron elk een Lemania kaliber aanpassen, inclusief passende brug (onderaan recht of een hapje eruit) en custom kolomwiel (met/zonder deksel):


Dacht ik even dat er een 13ZN ging passeren

Kijk dit vind ik nu de grote klasse van dit forum.
Je weet in een mum van tijd waar je aan toe bent, met behulp van medeforum
leden, over een eventuele twijfelachtige aankoop.
Dat is de kracht van dit forum.

Same here :slight_smile:

Dat kan je beter niet doen, ga jij ermee vandoor :wink: Business is business!

Voor een 13ZN zou ik nog eens durven een fijn bod te sturen :wink: