Longines Conquest Automatic Vintage?

Goedemiddag horloge toppers,

Online wordt het onderstaande model aangeboden. Longines Conquest Automatic. Volgens mij zijn deze modellen een beetje van 1975 klopt dat?

Volgens de verkoper is dit 18k goud. Kast en deksel. Maar ik weet niet beter dat deze van 9k waren of gold plated. Wellicht een andere deksel erop?

Wie kan mij hiermee helpen? Of wat over vertellen? Dankjewel alvast :grin::muscle:t3:.

1 like

Vraag om foto’s van de merktekens in de kast. Als ie van goud is moeten er ook merktekens in de kast staan, niet alleen in het achterdeksel.

1 like

Ehh waar in de kast, dit is de binnenkant?

1 like

Binnenkant deksel foto.

Ik vermoedde dat die machinale afwerking niet kon op een verguld horloge, maar deze heeft het ook:
Zelfde soort horlogekast

1 like

Hij roept bij mij vooral twijfels op. En als je twijfels moet gaan goed praten met ‘het zou kunnen’ argumenten is het 99 van de 100 keer niet goed is mijn ervaring.

Hij komt op mij wel erg strak over voor z’n leeftijd. De kleur van de kast doet mij meteen aan verguld denken en alle voorbeelden van deze referentie die ik zie zijn (verguld) staal met stalen deksel. Grootste rode vlag wat mij betreft is dat deze deksel helemaal niet past. De deksels van de andere voorbeelden zijn concave deksels. Dit lijkt een vlakke deksel te zijn die dus geen ruimte biedt aan de rotor van het uurwerk :man_shrugging: Maar volgens de nummers zou het om een identieke ref. moeten gaan. Kijk ter vergelijking maar eens naar het voorbeeld op c24 :point_down: Ik zou hem overslaan. Of op z’n minst niet op afstand kopen.

https://www.chrono24.nl/longines/conquest-automatic-date-cal-l6331-gold-filled-70s-vintage--id30582381.htm?searchHash=cd34895_t3B3cm&pos=2

2 likes

Hier achterkant.

Ik zie in de kast ook 2 tekens. Alleen niet wat. Uiteraard alleen fysiek controleren en bekijken :grin:.

2 likes

Op die foto lijkt de kleur weer beter en er lijken stempels in de kast te staan inderdaad. Maar op één of andere manier blijft het vooral vraagtekens bij me oproepen…

1 like

Ik zie een schroefdeksel.
Volgens mij is dat niet gebruikelijk bij een gouden kast omdat goud niet hard genoeg is voor schroefdraad.
Maar ik laat mij graag corrigeren.

1 like

Ze zijn er wel. Ook vintage.

2 likes

Op basis waarvan dan? Verguld is ook goud.

Op de meest recente foto staan er stempels in de kast, als at idd goudstempels zijn - wat in elk geval zo lijkt - zal die kast heus 18k zijn, zoals de deksel suggereert.

Die ref is wel funky, want je ziet deze idd bijna altijd met stalen caseback.

1 like

Zo dacht ik ook haha. Bedankt voor je reactie :muscle:t3:.

Het gaat erom wat hier te zien is (rood omcirkeld). Maak eens een detail foto.

1 like

Als je genoeg goud en verguld voorbij ziet komen ga je verschil zien. Leg maar eens wat naast elkaar, het is nooit helemaal hetzelfde als massief goud

1 like

:clown_face:

Niet mijn de talloze vergulde horloges en volgouden horloges dan. Tussen 14k en 18k ok.

1 like

Ik zie een gouden cushion/c case Longines uit de jaren 70. Niet bijzonder, wel redelijk. De foto’s zijn crappy om in te zoomen en niet recht om de plaat goed te beoordelen. Ik twijfel over de indices en markerings plaatsing op 8/10/11 maar dat kan die eerder genoemde foto vertekening zijn (1 vs 2 hierboven).
Ik kan een correcte wijzerplaat foto maken. Dan kan een verkoper dat vast ook.
Daarbij als men een plant op de achtergrond in een verkoop foto weergeeft, moet je altijd beter kijken…

Maar goed, wat is de vraagprijs en is er een uurwerk foto?