Hij roept bij mij vooral twijfels op. En als je twijfels moet gaan goed praten met ‘het zou kunnen’ argumenten is het 99 van de 100 keer niet goed is mijn ervaring.
Hij komt op mij wel erg strak over voor z’n leeftijd. De kleur van de kast doet mij meteen aan verguld denken en alle voorbeelden van deze referentie die ik zie zijn (verguld) staal met stalen deksel. Grootste rode vlag wat mij betreft is dat deze deksel helemaal niet past. De deksels van de andere voorbeelden zijn concave deksels. Dit lijkt een vlakke deksel te zijn die dus geen ruimte biedt aan de rotor van het uurwerk Maar volgens de nummers zou het om een identieke ref. moeten gaan. Kijk ter vergelijking maar eens naar het voorbeeld op c24 Ik zou hem overslaan. Of op z’n minst niet op afstand kopen.
Op die foto lijkt de kleur weer beter en er lijken stempels in de kast te staan inderdaad. Maar op één of andere manier blijft het vooral vraagtekens bij me oproepen…
Ik zie een schroefdeksel.
Volgens mij is dat niet gebruikelijk bij een gouden kast omdat goud niet hard genoeg is voor schroefdraad.
Maar ik laat mij graag corrigeren.
Op de meest recente foto staan er stempels in de kast, als at idd goudstempels zijn - wat in elk geval zo lijkt - zal die kast heus 18k zijn, zoals de deksel suggereert.
Die ref is wel funky, want je ziet deze idd bijna altijd met stalen caseback.
Ik zie een gouden cushion/c case Longines uit de jaren 70. Niet bijzonder, wel redelijk. De foto’s zijn crappy om in te zoomen en niet recht om de plaat goed te beoordelen. Ik twijfel over de indices en markerings plaatsing op 8/10/11 maar dat kan die eerder genoemde foto vertekening zijn (1 vs 2 hierboven).
Ik kan een correcte wijzerplaat foto maken. Dan kan een verkoper dat vast ook.
Daarbij als men een plant op de achtergrond in een verkoop foto weergeeft, moet je altijd beter kijken…
Maar goed, wat is de vraagprijs en is er een uurwerk foto?