Longines Conquest chrono

Hoi nieuw op dit forum maar ook weer niet. Ik volg het al een lange tijd. En vroeger ook wel eens gepost. Ik heb even een vraag ik heb een Longines Conquest chrono in de kast liggen type nummer L 1.623.4. 20 jaar geleden een keer bij een juwelier gekocht maar ik heb hem nagenoeg nooit gedragen. Ik vond hem na “vergeten” te zijn weer terug onder in een “rommel” lade. Ik dacht laat ik eens googelen op dit model. Maar ik kom hem gewoon “nergens” tegen op het internet?! Iemand bekend met dit model? Ik zie nu pas dat de tachymeter ring niet goed uitgelijnd staat. Lekker kwaliteitscontrole indertijd bij Longines :slight_smile:

1 like

Er zit een Longines Caliber 650.2 in (te zien op de caseback). Dat uurwerk is gebaseerd (misschien wel zelfs een kloon) op de ETA 2894-2. Een zoektocht op die uurwerken levert wel wat op, maar niet zozeer het model dat jij hebt. Heb wel een zwarte versie gevonden die ook de kenmerkende rode chronowijzer heeft: http://m.ebay.ie/itm/LONGINES-CONQUEST-CHRONOGRAPH-ETA-2894-2-AUTO-37-JEWELS-DATE-SAPPHIRE-BOX-SUPERB-/152637998943?hash=item2389ef075f%3Ag%3ARNcAAOSwhR1Zd6dp&_trkparms=pageci%3Afff9d4a0-8d5c-11e7-b9b2-74dbd1802697%7Cparentrq%3A3240376515e0a9c40dd46ddbfffef9f7%7Ciid%3A1.

Informatie over het uurwerk vind je hier: http://watchbase.com/longines/caliber/l650

Zie dat de chronowijzer niet perfect op de 12 staat. Ook zeg je dat de tachybezel niet geweldig is uitgelijnd. Geen idee of dat bij aankoop al was, maar dat lijkt me inderdaad niet echt Longines kwaliteit. Wil je hem weer gaan dragen? Dan is een service zeker aan te raden. Bezel uitlijning moet dan ook verholpen kunnen worden lijkt mij.

Ha dank voor de info! Die zwarte lijkt idd hetzelfde model. De rode chrono wijzer was niet goed gereset die staat nu wel exact er tussen. Tachymeter schaal moet zo uit de fabriek zijn geleverd want het horloge is nog nooit open geweest. Onderhoudsbeurt moet ik eens goed over nadenken. Hij ligt niet voor niks al 20 jaar in een la. :slight_smile: met andere woorden hij heeft me nooit echt aangesproken. Als ik zo die onderhoudspijzen in een ander topic doorlees kan het nog wel eens in de papieren gaan lopen en de waarde van het horloge is er volgens mij ook niet na gezien de incourantheid. Ik heb hem net een paar dagen gedragen. Hij loopt wel prima. (Op het oog)

1 like

Is de bezel niet stiekem draaibaar? De hele bezel lijkt namelijk gedraaid te zitten, en niet alleen de Tachymeter schaal. :sweat_smile:

Ha! Nee het is vaste bezel

1 like