Zojuist heb ik van chrono24 een Longines Conquest Heritage chrono (NOS) gekocht, met een gouden case. Mijn vader droeg dit model altijd en ik weet dat die van hem roségoud was. Nu stond bij deze advertentie “geelgoud”, maar toen ik belde en vroeg of ‘ie rosé was (gelet op de foto) werd dat bevestigd. Taalproblemen kunnen een rol hebben gespeeld dus of dat laatste helemaal klopt weet ik niet. Zoekslagen op Google geven mij niet het antwoord op de vraag of van dit model zowel geelgouden als roségouden exemplaren zijn gemaakt. Nu kan ik wachten tot volgende week om het dan te zien, maar de nieuwsgierigheid wint het van mijn geduld.
Het typenummer is L1.6416.721. Dit is een foto van de advertentie. Da’s een niet al te scherpe foto’s dus ook daar haal ik het niet met zekerheid uit. Mijn concrete vraag is dus of iemand weet of er van dit model geelgouden en rosegouden varianten zijn of dat iemand aan de hand van de foto kan zien of dit geel of rosé is. Dank!
Het nummer lijkt alleen anders. Op die foto is het L1.614.8 (ik denk L1.614.8724) en bij mijn advertentie stond L1.614.6721 Maar of die 8 en 6 een verschil in materiaal van de kast aanduiden is me niet duidelijk. Dat laatste cijfer is volgens mij de band. Maar ook dat kan ik niet vinden
Rose gold kan verkleuren richting geelgoud na verloop van tijd. Dit is ook het geval bij mijn Rose golden Omega (2003) Bij de moderne legeringen is dit niet meer of in ieder geval veel minder het geval maar tijd zal het leren.