Een poosje terug deze uit een doos gevist en volgens een dubieus bedrijfje zou het quartz uurwerk niet goed zijn.
Ik krijg hem niet open dus kan hem niet testen, iemand een tip?
Zou het eventueel de moeite waard zijn een vervangend uurwerk te laten plaatsen of weg in de huidige staat, de band is nml. ook te kort voor mij om te dragen ondanks een extra aanwezige schakel.
Rechts zit een uitsparing, kast op de zijkant zetten, en dan een mesje in de uitsparing zetten.
Zorgen dat die er goed in de rand valt en dan met een klein hamertje tikjes geven op het mesje.
Als er dan wet meer ruimte zit tussen deksel en kast kun je hem zo open wippen.
Dank je, hij is open, nu een passende batterij zoeken en kijken of er leven in zit.
Er zit een Longines L263 uurwerk in, batterij heeft niet gelekt, dus op zoek naar een vervanging daarvan. In 2012 is het kennelijk officieel gedaan gelet op de markering in de deksel.
Gisteren een vervangen AG6 op de kop getikt ( niet de beste voor 50 centen…) en net een testje gedaan en niks mis mee. Dat bedrijf hoeft never meer te rekenen op enige klandizie van mij dan ook
Als je hem dan in 040 dichtdoet (ik neem aan dat het om deze gaat) zorg er dan wel voor dat de inkeping voor de opwindstift op de goede plaats zit.
Dat weet je dan ook weer, maar je houdt er een leuke, werkende conquest quartz aan over
Mooi dat die het gewoon doet, alleen wel oppassen met slechte kwaliteit batterijen.
Een schoenmaker die zelf ook horloge reparaties doet
Ik draai het deksel even om - en lees dan UBB - 21-5-05. Al wat langer terug… Enne - Jan Ubbels…?