Hallo, wie kan mij het verschil vertellen tussen ref 1569-1 en 1569-2 vd longines conquest? De laatste heb ik laatst gekocht maar vergelijkbare die ik vind zijn alleen 1569-1.
Ik vraag me echt af of de goudkleurige rotor klopt, zonder longineslogo.Dank voor het kijken.Verschil zit volgens mij alleen in de wijzerplaat.
Rotor is eens vervangen voor een goudkleurig exemplaar, er hoort een rotor op met uitgefreesd Longines logo in dezelfde kleur als het uurwerk
Iser een reden om een rotor te vervangen? Kun jij iets herleiden van service oid aan de hand van de tekens in de caseback?
Eigenlijk niet misschien slijtage of beschadiging en iemand die niet aan de juiste onderdelen kon komen en er een andere rotor heeft opgezet.
Dat gekrabbel in het deksel kun je niks aan herleiden, dat willen sommige nog wel eens doen maar een beetje goede horlogemaker gaat niet in je deksel schrijven of krassen.
Ik denk dat in deze rotor gewoon een 2824-2 lager past. Dat kan elke horlogemaker vervangen, inkopen is - althans voor mij - wat lastiger maar lukt altijd. Heb een voorraadje… Versleten lager is de enige reden die ik kan bedenken, maar daar hoeft echt de rotor niet voor vervangen te worden!