Longines dameshorloge

Kan iemand me meer informatie geven over dit Longines dames horloge?

Ik vermoed dat het van de jaren 1960 moet zijn, de diameter van de kast is 18mm en de kast is vermoedelijk 18k
alvast bedankt.

Iets betere foto’s helpen wel, ook de achterzijde fotograferen.

1 like

Dat is altijd te bepalen aan de hand van een goudmerk.

Ik heb de categorie even aangepast, dan heb je meer kans op antwoord. Betere foto’s zijn wel nodig inderdaad.

1 like

longines1

ik krijg (uit onervaring) de kast voorlopig niet geopend en moet nog uitzoeken hoe ik dat het best doe.

hartelijk dank, ik ben hier nieuw en moet alles nog uitzoeken

Welke kleur is de caseback?
Kan t op de foto niet goed zien.

Gezien het feit dat het Longines logo er niet echt heel netjes op staat ben ik bang dat het om een nepper gaat. Heb al aardig wat van dit soort horloges van Omega gezien die nep zijn, maar dit heeft er toch ook veel van weg. Kast openen zal je definitief uitsluitsel moeten geven, maar ben bang dat je hier niet heel veel plezier aan gaat beleven…

1 like

Ik weet het niet. Dit zijn echt hele kleine horloges en de print ziet er wel vaker fubar uit op fotos.

De tekst in de caseback en uurwerk bieden uitsluitsel maar dit kan zeker een originele longines zijn. Zeker ook vanwege het applied logo en de facetrand.

Verder is t een doorsnee 60s dameshorloge.

1 like

https://www.vintagegoldwatches.com/product/ladies-longines-cal-13-15v-18ct-pink-gold-1963/

Lijkt er wel op dat logo en zwevend Swiss made correcte font hebben enzo en dat Lonngines wel dingen maakte met bezel kristal. Maar idd wat anderen al zeiden: kast open en betere foto’s helpen

Weet niet of het door de foto of kijkhoek komt maar die N van Longines :thinking:

De kleur is geel goud

Dan is ie wrs goud idd. Staat in de caseback

Ik ben op zoek naar de juiste manier om die case te openen zonder te beschadigen. Dus even geduld tot ik zo ver ben. Alvast bedankt voor jullie interesse. Ik ben nu zelf ook heel erg benieuwd.

Vind de letters een beetje raar zoals de anderen ook zeggen. De foto’s maak je met een aardappel zo te zien :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Is het geen draaicase?