Longines, een mooie aanvulling voor een 3piece?

Mooie horloges van een mooi merk. Welke je ook kiest, ik wens je veel draagbaar geluk.

Door mijn familienaam, Longin, heb ik en andere uit mijn familie een zwak voor dit merk. :wink:

Vroeger stond het hoger gepositioneerd en had het Lindbergh horloge ongeveer het zelfde aura als de Omega Speedmaster Pro nu.

De onderste is apart te noemen en valt een kenner op, de tweede heeft een mooie pedigree. De eerste is gewoon, mooi.

1 like

Nummer 3, met de prachtige geblauwde wijzers, zou mijn keuze zijn.

1 like

Van deze drie zou ik voor de eerste gaan, prachtige blauwe sunburst, altijd goed.
Gouden indices bij een stalen kast is voor mij een no-go en de onderste heeft een veel te klein uurwerk waardoor de subseconde op een rare plaats staat.

Succes met kiezen :+1:

2 likes

Ik heb een zwak voor blauwe platen! In dit geval zeker de tweede! Prachtig dat grijs, kun je overal bij dragen…

1 like

Welke 2 zijn dat die bovenste?

1 like

Ik ben een liefhebber van (vooral de vintage) Longines. Pracht merk, met mooie historie en zeker de Flagship modellen zijn er mooi. De prijs / kwaliteit vind ik prima in verhouding. De wijzerplaat van de tweede is echt schitterend roomwit.

1 like

Ik heb een longines Conquest classic gehad en moet zeggen dat dit een prachtig horloge is! Voor mij was het wat te dun met mijn maat van handen/polsen maar ik zou persoonlijk hiervoor gaan.

Zeker op leer gaat dit een prachtige dresswatch zijn die een mooie aanvulling is op de collectie en qua movement zit je zeker goed!

1 like

De eerste is een Conquest classic (edit: lijkt er veel op)

1 like

Ik vind die 2e (flagship) ook zeer geslaagd, alhoewel ik ze mooi vind moeten ze in real life niet te dressy worden.

Zo kleed ik mij bijna nooit, dus het is belangrijk dat ze ook zo gedragen kunnen worden.

Dan zal de eerste wellicht een betere keuze zijn.

2 likes

de blauwe is erg chique

1 like

Welk model is dat?
Kan hem niet vinden maar wat een beauty is dat zeg.

Met name de onderste is fantastisch mooi, trouwens,

Longines is gewoon één van de Swatch Group telgen, dus samen met Hamilton, Omega, Certina, Glashütte Original en Blancpain een collectie meer dan fatsoenlijke merken.

Niks mis mee, met de beste wil van de wereld niet.

2 likes

Ik heb ervaring met Longines. Mijn Weems bevalt me goed, en daarom zou ik zonder blikken en blozen weer een Longines kunnen kopen. Krijg je geen spijt van.
Ik heb ook een Tissot, en inderdaad zit die een stap onder Longines qua feel en presentatie.

Mijn keuze uit de voorgestelde 3 zou de blauwe zijn.

1 like

Helaas geen van de 3 hier in de collectie :pensive: binnenkort maar even een rondje Nederland dan.

De onderste is het model heritage 1945. Lastig voor een goede prijs te vinden, ik kijk hier ook al een tijdje naar. Is ook met een zwarte wijzerplaat gemaakt.