Longines, een mooie aanvulling voor een 3piece?

Omdat ik voor een mooie 3 piece collectie ga, ga ik morgen (eigenlijk vandaag) op pad om de volgende horloges te bekijken van Longines.

Ik moet zeggen dat ze me alle 3 erg aanspreken en mooi zullen staan naast een duiker en een flieger.

Er zijn hier vast wel mensen met ervaringen met dit merk?

13 likes

Geen ervaring met dit merk, maar die met de gouden indexen vind ik het mooist.

1 like

Nice!

Longines is een van de oudste horlogemerken ter wereld, dat zit wel goed :+1:
Die blauwe vind ik het mooist, hele rustige wijzerplaat.

4 likes

Deze vind ik ook mooi.

Want dat blauw…ehmmm, ik weet het niet hoelang dat leuk blijft.
Dat antraciet grijs past ook overal bij :wink:
Maar is 39 mm. een beetje groot voor een dresser.

1 like

Blijft een erg leuk merk, maar niet meer zoals het was. Voorheen was het een schitterend merk met de mooiste uurwerken en behoorde tot de top.
Overigens niks mis met de huidige horloges, ben benieuwd wat het gaat worden.

3 likes

Alle 3 mooi.
Longines store Bijenkorf ?

1 like

Nee even langa de plaatselijke juwelier.
Hoop dat ze deze er hebben liggen, op de plaatjes vind ik ze mooi maar kan in het echt natuurlijk best tegenvallen.

1 like

Ik heb de middelste gehad, heerlijk ding met een mooie soepele croco band👍

1 like

Vind ze ook prachtige (blauw) …

1 like

In de stijl van de blauwe Longines, zag ik vorige week bij de Bijenkorf deze Hamilton liggen. Die is meer blauwgrijs en vond ik erg geslaagd. Het is een zustermerk van Longines zoals je waarschijnlijk al wist en kwalitatief prima.

3 likes

Geen ervaring met het merk, maar van deze 3 de heritage… de derde.

Veel plezier! :beers:

2 likes

Die onderste is mooi!

1 like

Dat is ook een beaty …

2 likes

Ik vind de blauwe de mooiste.

2 likes

Mooi merk. Vroeger een directe concurrent van Rolex zelfs.
Tegenwoordig in het segment vlak onder Omega zo’n beetje.

Ik vind de Longines op de derde foto het mooist. Prachtig

1 like

Erg mooi merk. Ook vintage betaalbaar en prachtig, is dat een overweging?
Anders is bijvoorbeeld zo’n flagship wel erg goed te pruimen!

1 like

Bedankt voor het posten! Kende deze horloges nog niet. Vind die ‘heritage’ met blauwe wijzers erg gaaf.
Ga ik zeker ook een keer in het ‘echt checken’. Ben benieuwd wat het gaat worden!

1 like

Mooi merk! Ik heb zelf sinds een tijdje een longines en ben zeer te spreken over de afwerking. Ligt zeker een stapje boven een aantal andere merken van de swatchgroep zoals tissot, Hamilton en certina. Had zelf een certina en die redde het niet tegenover de Longines. Het is dat ik net als jij een 3 piece ambieer en daar niet twee van hetzelfde merk in wil hebben, anders kwam er nog wel één.

Van jouw opties spreken de onderste twee mij het meeste aan. Zijn wat bijzonderder dan de bovenste. De laatste lijkt op een inspiratie van de military watchers van vroeger van longines? Zit gelijk een mooie historie achter :slight_smile:

2 likes

Lastige keuze… hele mooie versies alledrie.
Passen en voelen is de enige remedie​:ok_hand:t2::wink:

Veel plezier met de voorpret

1 like

Naast een flieger en een duiker zijn dit zeker mooie alternatieven. Ik vind ze alledrie mooi, maar ik zou voor de meest breed inzetbare gaan, de eerste. Erg fraai.

1 like