Longines Flagship - Echt? En laten opknappen?

Hallo allen,

Ik heb onlangs een Longines Flagship gekregen van een bekende, die het klokje ooit op een antiekmarkt uit een bakje gevist heeft. Ik weet dus niet of dit een echte is, en of het de moeite is om te laten opknappen. Kan iemand hier op basis van onderstaande foto’s iets over zeggen?

Indien het een echte is wil ik door een horlogemaker laten beoordelen of deze opgeknapt kan worden. Heeft iemand een tip voor een adresje in regio Utrecht?

Alvast bedankt.

Ik zie (nog) geen reden om aan te nemen dat het geen echte zou zijn. (Scherpere) foto’s van de binnenkant zouden zeker helpen.

1 like

Om zelf te dragen vast wel een service (en fatsoenlijk bandje) waard. Voor handel te generiek model (vind ik).

Ik heb niet de tools om het deksel eraf te krijgen. Dus een kiekje in de binnenkant gaat me niet lukken.

Als ik het klokje goed krijg gaat die niet de verkoop in. Ik zal hem op een mooi leren bandje zetten en zelf gaan dragen!

Ron Sonders in Leusden.
Goede ervaring mee.
Succes
Harold

Ik houd van die oude Longines en zou hem zeker op laten knappen. Winst bij verkoop is dan lastig, maar je hebt dan wel een mooi horloge.

1 like

Ik vind 'm erg leuk! Kan imo echt een beauty worden, indien vakkundig opgeknapt. Maar wat ik me afvraag, werden er in die tijd (sixties?) überhaubt heel veel fakes gemaakt, zoals nu?

Mooie Flagship en naar mijn mening zeer zeker een origineel. Het is wel een wat simpele versie van de Flagship want vaak zijn deze goud en automatic en wat fraaier aangekleed maar ik zou hem wel laten servicen. Als er gebreken aan zijn word het een te dure aangelegenheid.

Lijkt mij origineel, en zeker mooi genoeg om na te laten kijken.

Vanmorgen bij een horlogemaker geweest, en het is het dik waard om op te knappen. Zodra dit klaar is toon ik hier het resultaat!

Bedankt voor de leuke reacties. Ook de horlogemaker was positief onder de indruk. Gelukje, denk ik maar :slight_smile:

1 like

Ik ben vast aan het rondkijken voor een mooi bruinleren bandje. Heeft iemand een goede suggestie? Budget van €50.

Gaat om een bandje met 18mm lugbreedte. Gezien de gouden indices en wijzers is een bandje met goudkleurige vlindersluiting wel mooi denk ik.

Mooi! Zeker houden. Staat ook op mij wishlist…

Een mooi niet te donker bruine ‘Lizard’ bandje van Di-Modell, Rios, etc. zal wel goed staan.

Ik ben voor een cognac struisvogel bandje gegaan. Ben tevreden met het resultaat.

8 likes

Prachtig en zeker niet ‘te generiek voor de handel’ o.i.d. Mooi om zelf te dragen en ook interessant om te verkopen. Dergelijke flagships zitten qua prijs leuk in de lift.

1 like

Ron Sonders
Gecertificeerd Longines Service Center.
Goed en nette prijzen.

Mika

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Mooie aanwinst en zeker niet in de (voor) verkoop zetten,is een mooie dresser om zelf te dragen.
Gefeliciteerd ermee.

1 like

Nog een foto gewoon omdat ik hem leuk vind :grinning:

1 like