Dit zag ik staan bij een 57 er flagship franken op chrono 24?
Wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Een fabrieksmariage ? Of gewoon Frankenstein
You have to understand this watch was originally a pocket watch back in the era. Now it is converted to a wrist watch using a brand new unbranded Case. The Watch accuracy is roughly up to +/- 2 or even 3 minutes per day. Sometimes they can be very accurate but not always. So they can run +/- 30 secs per day but some will have a few minutes accuracy margin.
Note that MARRIAGE WATCHES are so vintage that very often their movements are not fitted with incabloc – which basically was not invented yet back in the era (!). That means even if you put the watch away on a desk you should do it gentle. Those are lovely watches “with soul and heart” but they are not water proof at all, they are not shock resistant either and even very moist or dusty environment is no good for them.
Geen fabriekmariage, gewoon een aftermarket marriage. Ook geen frankenstein, want geen originele kast.
Trouwens, het algebeelde horloge lijkt me gewoon origineel. De disclaimer slaat op marriages, die ze klaarblijkelijk ook verkopen, en dan wel duidelijk als zodanig. Daar lijken ze gewoon eerlijk in.
Een “marriage” horloge is een dure term voor een zakhorloge uurwerk in een (vaak nieuwe, niet originele) polshorloge kast. Een frankenwatch, maar dan net een stukje groter! Dat twee tot drie minuten afwijking per dag verhaal is mijns inziens gewoon een excuus om het uurwerk niet te hoeven servicen voordat de verkoop plaatsvindt.
Edit: de advertentie bevat geen “marriage”, dus ik begrijp niet waarom ze dat hebben vermeld.
Dat hele verhaal gaat toch niet op voor dit horloge? Dat is een algemeen verhaaltje van de adverteerder. Waarschijnlijk standaard tekst dat ze bij elke advertentie plakken.
Zijn daar verder nog opmerkingen over dat horloge, de kroon lijkt me vrij nieuw voor de ouderdom, ik heb daar nl iemand ter plaatse die daar ebventueel even kan binnenwippen.
Ik vind op de foto’s de streepjes op de dial voor de 5 minuten markers er niet heel goed uitzien. Ze lijken op de foto’s niet recht of overal even dik, en het lijkt me niet dat Longines die zo zou hebben uitgeleverd.
Dat kan een teken van een redial zijn.
Ik vind ook bij het woord “Flagship” de P raar op de foto staan.
Kan je ze vragen om een foto van de dial recht van van voren?
Hij lijkt me ook flink gepolijst. Volgens mij horen die lugs vrij strakke poten te hebben en niet zo rond.
Ik ben geen vintage Longines expert, dus neem me vooral niet te serieus.
Heb zelf wel naar een paar vintage Longines gekeken, mooie horloges