Longines flagship gravering .

beste hf liefhebbers .

ik heb deze week een mooie gouden Longines flagship op de kop getikt .

er staat op de achterkant ingegraveerd de tekst ’ use longines chuck ’ .

ik heb al even gegoogeld , maar ik krijg niet helder waar deze tekst precies voor staat .

wie weet hier meer over te vertellen ??

mvg ck

3 likes

Mooi horloge!

Wanneer je Chuck vertaald krijg je “klauwplaat”. Ik neem aan dat ze een speciale tool bedoelen om de kast te openen. Klauw, dus een tool die precies er omheen grijpt. De kast lijkt op een gesloten type waar het glas uit moet om bij het uurwerk te komen. Dus kan een grijper zijn om geheel vast te zetten en het glas uit te blazen?

Zelfde kast type als die van mijn Omega Seamaster de Ville?

6 likes

bedankt , soms ligt de oplossing zo dichtbij dat je erover heen kijkt :sweat_smile:

1 like

Zal kast uit een stuk zijn.
Glas dmv pompje eraf blazen.
Veel plezier van de aankoop.
Groet
Jan

Je gaat er te makkelijk van uit dat iedereen meteen snapt wat er moet gebeuren. Zelfs ik kan dit niet thuis, heb op het werk wel perslucht en meerdere “nozzles” waar er altijd wel eentje van past.

Helemaal los nog van het feit dat eerst de kroon gecontroleerd losgetrokken moet worden.

1 like

Met dynamiet dus. Daarna de verzekering bellen.

6 likes

Lekker creatief met vintage.

2 likes

Een chuck is een klem oa in de houtdraai hobby die het werkstuk of blok hout grijpt en vermijdt dat dit door de hoge snelheid wegvliegt. Zal allicht een klauwachtig tooltje zijn om druk uit te oefenen .

Met 10 of 50 ml injectiespuit lukt dat meestal wel, als deze niet goed aansluit stukje plastic met gaatje er in als pakking tussen spuit en tube. Meestal lukt het zo.

Anders ouderwetse glas-klauw maar dat kan schade opleveren zeker met oude glaasjes die hun flexibiliteit grotendeels kwijt zijn.

De professional gebruikt natuurlijk een echte compressor.

Ik geef toe het blijft een rotklus.

3 likes

Niets aan toe te voegen. Ik heb nog niet gehad dat het niet lukte met de “injectie spuit en zip-bag plastic” methode. Die klauw dingen probeer ik te vermijden.

1 like