Longines Flagship

Ik maakte hier onlangs een account om meer te weten te komen over Omega, maar ben tijdens die zoektocht vintage Longines tegen gekomen.
En dan met name de geschiedenis van de Flagship serie.

Inmiddels heb ik een 8273 gekocht, geen idee of die echt is of niet, maar hij is mooi. :slight_smile:

Echter ben ik nu een het kijken naar een ‘echte’ Flagship. Wel, ik ben niet zeker of hij echt is… Zeker gelet op de huidige prijs van 450 euro.
Ik zie enkel een klein krasje boven het Longines logo.

Kunnen jullie hier iets verkeerds spotten?

afbeelding

1 like

Lijkt een gold cap exemplaar… Die laag ziet er best goed uit

Ik ben niet gekwalificeerd om hier antwoord op te geven maar zie op het eerste oog niks alarmerends.

Lume in de wijzers en niet op de plaat is vreemd op eerste gezicht.

Vaak indicatie dat er gerommeld is met het horloge, al komt het voor. Bij mijn weten alleen niet bij longines.

Wat de wijzers betreft zou @Ruud wel eens gelijk kunnen hebben

De referentie foto’s op Longines30l.com tonen dan weer wél lume op de wijzers.

Als dat dezelfde ref is lijkt het font op de ts ook te dik. Dat zou icm de plaat wellicht een redial kunnen zijn, al zijn de bijgevoegde fotos wel wat lage resolutie.

1 like

Ah inderdaad.
Het font is wel wat dikker. Goed gespot.

Ik kom ze aardig vaak tegen mét lume… Kan het zo zijn dat al die exemplaren niet kloppen?

1 like

Wat ik zei is dat een wijzers met lume, bijna altijd, maar niet altijd samen gaat met lume op de plaat.

Dit kan een uitzondering zijn, maar dan zou ik daar zelf liefst bewijs voor zien zoals brochures, veel vergelijkingsmateriaal etc.

1 like

Mijn heritage model heeft ook alleen maar lume op de wijzers. Heb jij wel lume op de wijzerplaat van die van jouw?

1 like

Bijvoorbeeld deze?

Edit: als dit niet is toegestaan ivm de regels bied ik mijn welgemeende excuses aan, dat was niet de bedoeling

1 like

@piede wat denk jij ervan?

Nee, de mijne heeft ook alleen lume op de wijzers

Dan dikke kans dat het klopt bij deze ref.
Maar de vuistregel is, lume op wijzers is ook lume op de plaat.

1 like

Hoe ziet de achterkant van het deksel eruit?

Je doet het toch om te helpen, lijkt mij wel oké

Ja maar kan zijn dat we dan een discussie beginnen over de authenticiteit van wat een commerciële partij aanbiedt. Zeg maar.

Nouja.

1 like

Ja hoor. Brochure van longines is nog beter bewijs maar op basis van alle voorbeelden zou ik de combinatie lumed wijzers en non-lumed dial voor deze ref vertrouwen.

1 like

Model bestaat al 70 jaar, dus waarschijnlijk zijn er zeer veel varianten gemaakt

Dat is zeker. Heel veel verschillende referenties

1 like