Longines Flieger / Aviator 1930

Tijdens her doorlezen van de Omegamania catalogus vond ik deze zeldzame modellen van 2 Omega Flieger /Aviator horloges uit de dertiger jaren ,
lot nrs 86 en 91 . met diameters van 44,5 mm en 40,5 mm bepaald geen kleine klokjes.
Ik heb ze helaas nog nooit op eBay of andere sites te koop gezien.


beschrijving lot 91 , helemaal bovenin kleine afb. van lot 86

Deze Longines stond echter wel te koop, hij heeft de diameter (44mm) van lot 86 en de uitvoering van lot 91
De prijs was vergeleken met de tax. waarden in de catalogus zeer bescheiden en ik heb 'm dan ook gekocht.


draai lunette met indicatorpijl op 12 uur


Of het allemaal wel origineel is ? de dial lijkt mij m.i. refinished , de 1 van de 10 op de buitenschaal ontbreekt.
ik vind 't in ieder geval een mooie forse klok :slight_smile:


bandbreedte is 24mm , dit bandje is duidelijk wat aan de kleine kant.

De longines is nu onderweg, volgende week weet ik meer,

Proficiat met deze bijzondere aanwinst. De wijzerplaat heeft een fraai lijnenspel, met name de art-deco wijzers zijn van een uitmuntende schoonheid. Prachtig gewoon!!, veel plezier ermee.

Orologio Signaturis Temporis

Andre, je zou eigenlijk een curator van een museum moeten worden. Met schijnbaar het grootste gemak tover je de mooiste exemnplaren uit de spelonken van over de hele aarde tevoorschijn…

Dit is ook weer een bijzonder exemplaar…

Gauw bij de rest in de vitrine plaatsen…

gr,
Hans Mennink

Andre je hebt het weerrr geflikt. Heeel mooi exemplaar, met een prachtige diameter. Mooi detail dat het pijltje onder de 12 over de wijzerplaat valt. Wat ga je met de 1 doen die je mist?

Pijltje is onderdeel van de draairing, dat is beter te zien bij de Omega, die is niet gekleurd.
Ik kan niet goed zien of de cijfers alleen uit verf bestaan zoals bij de Omega, of dat het echt opgelegde uit metaal gestanste cijfertjes zijn, ik verzin er wel wat op .

Ik ben al curator van het nederlands Angelus museumpje Hans :slight_smile:
ik krijg helaas geen subsudie :frowning:

Ik vind die wijzers ook bizonder , mooier als op de Omega.

Waar is trouwens dat ‘ding’ voor onder de kroon?

Weer een bijzondere aanwinst (tu)
Wellicht een redial, maar voor de rest ziet het er toch origineel uit, lijkt me niet dat je zo’n kast makkelijk kan namaken!
Weet je wat voor kaliber erin zit?

Groet,
Paul

Prachtig. Het geheel is mooi in balans. Mooie grote kroon voor zo’n grote klok, de wijzers zijn helemaal prachtig.

Ziet er erg spannend uit en een fikse klok! Ben beniewd naar je eigen foto’s en het uurwerk. Felicita!

Hoi Paul,
er zit een 17 Lignes vestzak caliber in 18.90 of 19.00 ? dat hoort er ook in volgens de House of Longines website.

Coen,
dat ding is een pinpusher om van opwinden naar wijzers verzetten over te schakelen, de kroon kan niet uitgetrokken
worden.

Schitterend alleen jammer van het te kleine bandje, zou hem graag willen zien met een ander bandje.

Dit bandje: een leren 24mm open end, maar dan in zwart is al onderweg voor de Longines.(zonder de submersible:))