Longines Heritage of Tissot Visodate

Ik ben nieuw op dit forum, maar gelijk een vraag. Sinds mijn 30e koop ik elke 10 jaar een nieuw horloge. Vorige 2 keer was dat een rado. Nu twijfel ik tussen een longines heritage of een tissot visodate. Uiteraard zit hier een behoorlijk prijsverschil in, maar look and feel lijken gelijk. Ik zoek een rechtvaardiging om toch de duurdere longines te kopen. Iemand tips ? Of iemand tips voor een vergelijkbaar horloge ?

1 like

Om welke heritage gaat het?

1 like

Interessante vraag. :relaxed:

Zoals @Temporis al vraagt: om welke gaat het? want de Heritage collectie is nogal uitgebreid.

Ik heb de Tissot Visodate een jaartje gehad, met ETA 2836-2 uurwerk erin. Fijn horloge, voor een mooie prijs!

Ook heb ik een Longines Conquest Heritage 40 mm, ETA 2824-2 uurwerk, en die heb ik nog steeds in mijn bezit. Dit is een fantastisch klokje, wat zeer mooi is afgewerkt en heerlijk draagt.

De Visodate kostte mij destijds nieuw ongeveer 500 Euro en de Longines kost rond de 1950 Euro.

Een fors prijsverschil, wat voor sommige mensen niet gerechtvaardigd zal zijn, maar voor mij is het dat beslist wél. Ik vind de Longines een veel mooier- en ook mooier afgewerkt- horloge. Zit hem ook in details als de prachtige gouden indices en -wijzers en geëmailleerde achterdeksel. De mooie hoog gepolijste kast. De stijvolle zilveren wijzerplaat met sunburst. Het horloge is 40 mm, maar draagt mooi plat op de pols. Daarnaast het oude chique image dat Longines voor mij nog steeds heeft. :relaxed:

Voor mij is het dus niet moeilijk, maar de meningen zullen hierover behoorlijk uiteenlopen! :grinning: Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze!

Mijn advies: als je budget het toelaat, ga dan voor de longines! :relaxed:

Dit is mijn Conquest Heritage:

9 likes

Grappig, elke 10 jaar een nieuw horloge.
De rechtvaardiging van een duurdere aankoop zit natuurlijk al in het feit dat je 50 wordt,
een goede reden om lekker uit te pakken.
Vergelijkbare horloges denk ik aan een Oris Artix of Oris Artelier.
Succes met je zoektocht en keuze.

1 like

gaat om Longines conquist heritage of flagship

Zo is het hier ook begonnen :joy:

Met deze…

2 likes

Heb ik getwijfeld over toen ik 45 werdt…(ja weet het, geen 10 jaar). Toen gekozen (mede budgettair) voor Hamilton intra matic.

1 like

Als je zelf al aangeeft dat look and feel gelijk zijn, waarom zou je dan de veel duurdere nemen? Bewaar dat geld voor iets anders of koop er desnoods nog een mooi 2e horloge bij dat je zo nu en dan kan wisselen.

Hamilton heeft ook een aantal mooie horloges, mocht je redelijke polsen hebben staat er nog een op het forum te koop.

topkeuze

Omdat je die de mooiere van de 2 vindt?

1 like

Welkom op HF!
Je weet dus nu al dat je na die van dit jaar nog een stuk of 3 (of als je ouder dan 90 wordt maar liefst 4) horloges gaat kopen? Dat voornemen komt door je hier aan te melden mogelijk in gevaar :slight_smile:

Maar je hebt dus minimaal 2 horloges en dat is al een collectie. Welke horloges heb je al?
En wat is je polsomtrek? (afpassen met een stukje touw en dat opmeten als je geen meetlint hebt).

Yep, helemaal mee eens.

Gewoon degene kopen die je het mooist vind. Beide zullen het wel weer 10jr volhouden. :slight_smile:

1 like

Mijn tip - Longines.
Onder mijn Heritage collectie - 1951; LLD; 1942

5 likes

Welkom.
Een kleine waarschuwing, als je hier blijft hangen, worden die 10 jaar 10 weken. Je bent gewaarschuwd.

2 likes

Bij deze :+1:

1 like

Rechtvaardiging:

• je leeft maar 1 keer
  • je wordt 50
  • je vindt het duurdere horloge gewoon mooier en het geld waard.
  • je wilt graag een Longines
  • je hebt de fondsen beschikbaar en kan het missen.
  • je kijkt er elke dag naar de komende 10 jaar; koop dan ook je favoriete horloge

Dit zijn mijn meest bekende drogredenen…je kunt ook een Casio van 19 euro kopen bij het kruidvat.
Ga ja van die andere 1931 euro op cruise :sunglasses:

1 like

Met het strikte voornemen zaterdag naar de juwelier te gaan om me aan mijn budget te houden van beneden de € 1.000, waarbij ik dacht aan een baume & mercier classima, een leuke tissot, of een quartzje van Longines, was ik toch vrij vlug verkocht toen ik deze longines uit de master collectie zag. Toen mijn echtgenote aangaf dat zij deze ook wel mooi vond, en ik mij best wat mocht gunnen niet lang nagedacht. Toen ik de winkel uitkwam dacht ik, hier krijg ik morgenochtend spijt van, maar ik ben er super blij mee, helemaal geen spijt van…

6 likes

Dan heb je de juiste keus gemaakt.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee :smiley::+1:

1 like

Mooie keuze, veel kijk en draagplezier de komende jaren!

1 like

Ik heb, op enkele minuscule details na, hetzelfde horloge ongeveer een jaar geleden gekocht en ik kan je vertellen dat ik er nog geen dag spijt van heb gehad! Iedere dag kijk ik er weer met plezier naar

1 like