Hallo horloge kenners
Ik heb een Longines horloge waar ik graag het model van zou willen weten. Google leverde helaas niets op, wellicht dat iemand van dit forum mij verder kan helpen.
Het horloge komt waarschijnlijk uit de 90’er jaren.
Hallo horloge kenners
Ik heb een Longines horloge waar ik graag het model van zou willen weten. Google leverde helaas niets op, wellicht dat iemand van dit forum mij verder kan helpen.
Het horloge komt waarschijnlijk uit de 90’er jaren.
Che, ik wil je niet teleurstellen, maar dit lijkt mij er eentje in de categorie ‘die heeft er naast gelegen’, in andere woorden: niet echt.
Teleurgesteld zal ik niet zo snel zijn. Ik verneem graag van je waarom je denkt dat hij nep is.
Het horloge ziet eruit als een jaren '90 klok, maar lijkt in de verste verte niet op een model dat Longines in die tijd voerde, behalve dat het rond is en 2 wijzers heeft.
Waardoor voor mij duidelijk is dat het om een neppert gaat is dat de typografie van het woord LONGINES verkeert is (te hoog), en de gevleugelde zandloper ook (die hoort dicht te zijn met reliëf).
Verder hoort er op de wijzerplaat onder de 6 index minimaal ‘Swiss’ of ‘Swiss made’ te staan, en in de jaren '90 stond er het calibernummer, gevolgd door ‘Swiss’ en dan het modelnummer. Ik zie hier helemaal niets staan.
geen twijfel over mogelijk deze is nep
Jullie hebben gelijk, het is nep. Ik heb het horloge opengemaakt en er zit tevens een japans uurwerk in, welke, zo leerde ik, ca 15 jaar terug ( zo oud is het horloge ook ongeveer ) veel gebruikt werd in dit soort namaak horloge’s in omg. Hongkong.
Arjen bedankt voor de, duidelijke en leerzame, toevoeging.