Longines horloge

Longines was en is nog steeds een prachtig merk met een paar unieke stukken in de collectie die prijs kwaliteit top zijn (chrono met column wheel voor betaalbare prijs). De heritage collectie is zeker ook de moeite.

Het is spijtig dat ze echt een gigantische collectie hebben waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Een typisch kwaaltje van de Swatch groep: Hamilton, Certina, Longines, Tissot… Daarom merk ik dat ik er liever van weg blijf. Moesten ze hun energie focussen op een paar reeksen en collecties en alle overschot weglaten, zouden ze in mijn ogen veel beter kunnen scoren.

1 like

Prachtige horloges, deze 2 heb ik mogen proberen dit jaar. 100% overtuigd.

6 likes

Welk type is dat,?

Is toch echt wel een oude vrouwen klokje. Dit jaar nog een aan mijn moeder kado gedaan. Mijn vrouw heb ik een paar jaar geleden een st imier automatic met briljantjes kado gedaan. Blijkt niet zon fan van een automaat achteraf gezien.

In het verleden deden de chronografen niet onder voor die van Patek Philippe.

Caliber 13ZN:

3 likes

Welke van Patek,… dat opgesmukte gekochte uurwerkje? :wink:

Is er eentje van John Goldberger,… erg mooi exemplaar uit 1942 van 37,5mm met een 13ZN. Helaas tegenwoordig allemaal erg aan de prijs, helemaal de zwarte platen icm een step-case.

Hier kun je hem op video zien op staal:

Buiten de Heritage met rosé gouden accenten, doet het merk Longines me maar weinig. Dus ik heb nog ruimte om te groeien.

1 like

Zeker de nieuwe chrono is een beauty! De “Longines Avigation BigEye”.

6 likes

Cool! Maar met z’n 41mm helaas 2tal mm te klein :confused:

Is die 13ZN een ingekocht uurwerk? Dacht altijd dat dat een ontwerp van Longnines was. In dat opzicht zouden ze wel vergelijkbaar zijn met patek en vacheron bijvoorbeeld.

1 like

Wellicht was mijn reactie niet duidelijk,… Patek had een opgesmukt ingekocht uurwerkje.

De 13ZN is een schitterend uurwerk en samen met de 30CH (opvolger) voor mij één van de allermooiste chronografen ooit gemaakt. Nog maar een paar mooie foto’s.

8 likes

Mooie maat hoor! Zeker met mijn kleine polsen … 1mm kleiner was nog beter :grin:

Mooi die gepoljiste facetranden op het hele uurwerk.

1 like

Te groot bedoel ik, #verward :joy:

1 like

Ja wat ik bedoelde is 2mm te groot. 38/39mm was prima geweest :slight_smile:

1 like

Als je dat doet dan groei je automatisch naar een andere forumnaam.
Ik zou alvast maar checken of forumnaam @wilnulongines. Nog vrij is.
:sunglasses:

1 like

Als ik dan mag kiezen: doe dan maar WilNuGrandSeikos.
:slight_smile:

1 like