Longines horloge

vrienden van HF, ik heb een tijdje geleden deze Longines Saint Imier gekocht en vind dit een heel mooi en vooral kwalitatief erg mooi horloge.
nu stel ik mij de vraag waarom er hier op HF zo goed als nooit een Longines te zien is, nochtans is dit een van de oudste horloge merken.
graag had ik van de mensen hier eens jullie mening gehoord over Longines

8 likes

Prima merk wat mij betreft, niets mis mee. Niet super high end en niet zo vaak gekozen ten opzichte van andere merken. Ik vind de vrouwelijke horloges van longines best aardig, zoals de dolce vita:

3 likes

Longines is hier volgens mij wel geliefd. Mijn favorieten:

13 likes

Volgens mij is de Legend Diver hier voldoende aanwezig inderdaad.

3 likes

Dat was vroeger wel anders. Longines had in de jaren 60 en 50 echt een stuk meer aanzien dan tegenwoordig.

Toch zie ik ze wel regelmatig hier op HF. Zie ze in het echt ook wel eens.

3 likes

Longines is een van de grote horlogemerken uit de geschiedenis van de Zwitserse Horlogerie. Onder echte kenners en verzamelaars nog altijd zeer geliefd. Dit merk bewoog zich vroeger zonder problemen tussen topmerken als Movado, Zenith, Omega en zelfs Cartier.

Na de inlijving van het merk in de Swatch Group, en de consequenties daarvan voor hun doelgroep en collecties, hebben ze veel liefhebbers van het oude Longines verloren.

De instap modellen zijn veel betaalbaarder geworden en nu voor veel meer mensen bereikbaar. De exclusiviteit van het merk ‘an sich’ heeft daardoor echter heel veel aan prestige moeten inboeten. Een aantal liefhebbers zijn daardoor 'weggelopen ’ van dit mooie merk.

In mijn beleving maken ze nog steeds mooie en goede horloges, ook in de duurdere klasse. Ik heb er verschillende en ben daar zeer tevreden over.:slight_smile:

10 likes

Longines is hier een zeer geliefd merk hoor, zeker bij de vintage ‘crew’.

5 likes

Hier ook een van de favorieten !

7 likes

Hier ook :ok_hand:t2:

5 likes
3 likes

Heb zelf diverse Longines gehad, keurig merk met naar mijn idee ook voldoende aanwezigheid en appreciatie op dit forum

3 likes

3 likes

bij de snackbar over de Panorama gestruikeld?

4 likes

Als ik ‘Longines’ denk, dan denk ik ‘vintage.’ En in dat deel van het forum zie ik ze ook geregeld langskomen :slight_smile:
Op Ebay zie ik er zeer geregeld leuke voorbijkomen!

2 likes

Hmmmmmm,…

10 likes

Prachtig! :heart_eyes:

1 like

Schiiterend!!! En de eerste twee die @anon50762135EV showde van de Heritage lijn zijn ook niet te versmaden.

Longines heeft jammergenoeg het onderspit moeten delven in de strijd tegen omega.
Volgens mij waren die twee zo’n 20 jaar terug gelijkwaardig aan elkaar.
Maar marketing stuwde omega omhoog.
En Longines werd niet meegenomen
Bijgaand de foto vd cover van een 154 pag dikke special die ik kocht in 1996.

2 likes

3 likes

Hier ook een liefhebber/eigenaar van een Admiral!
Prijs kwaliteit verhouding is erg goed bij Longines, maar vooral ook mooi!:slight_smile:

2 likes

Ik was in mijn post, zie boven, de foto’s vergeten, dus hierbij alsnog ter aanvulling en vermaak :grimacing: :relaxed:

Deze vintage Longines Record uit de jaren '60 droeg ik vandaag:

En deze moderne duiker, de Hydroconquest 39 mm automatic, is een van mijn favoriete klokjes voor dagelijks en vakantie:

En deze wat duurdere Conquest Heritage is een heruitgave van hun 1958 model dress Watch:

Wat kan ik nog toevoegen?.. een topmerk! :+1: :relaxed:

8 likes