Longines horloge

Wie weet welk model of evt refnr van dit longines horloge

3 likes

Hey, daar ben je weer, Theo!
Ik was nog nieuwschierig naar wat je betaalde voor je Oekrainse verzamelaars horloge, in dat andere topic. Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.
Ik begrijp dat je nog steeds niet hebt leren werken met google. Ben zelf even te lui om voor je te googlen.
Misschien iemand anders.

Krijg je het deksel er heelhuids af denk je?

Ik vind de baton-indexen merkwaardig lang. Denk wel dat-ie verder klopt hoor, maar een uurwerk-foto is wel heel nuttig.

Meen ergens rond de 200

Ik heb niet de spullen om de deksel te verwijderen

KLIK

Hier begint je zoektocht, Theo.

1 like

Tja - dan houdt 't op. We willen best helpen hoor - maar dit is een redelijk nietszeggende wijzerplaat van een “net-niet-top” merk. Niemand gaat je het antwoord kunnen geven hier.

2 likes

Volgens mij een Longines Calatrava Caliber 302 gold plated eind jaren 60, zeker niet deskundig maar met Google kom je zeker een eind. Ik lag toch wakker.

1 like

Longines heeft nooit een "Calatrava"uitgebracht.

Jawel hoor… https://www.google.nl/search?q=longines+calatrava&rlz=1C1GCEA_enNL773NL773&oq=longines+calatrava&aqs=chrome.0.69i59j69i60l2j0l3.2535j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Superleuk dat men het een Calatrava noemt maar Calatrava is een model van Patek dat te pas en te onpas wordt gebruikt voor andere merken.

3 likes

Nou nou, met deze opmerking trap je me op m’n ziel; ik ben gek op de horloges die Longines in de jaren vijftig maakte. Fraaie inhouse uurwerkjes en dito wijzerplaten. Deze is vrij algemeen, maar die opgelegde cijfers vind ik toch altijd mooi.

@Mainsail, gewoon even laten openen door een kundige horlogemaker.

5 likes

PeterLC: ja denk dat we dat maar gaan doen en aan hun vragen welk model en cal. het is en uit welk jaar dit horloge komt

Het zou eventueel een Longines 30L kunnen zijn, maar zoals al eerder is gezegd, dan moet het deksel worden verwijderd.