Ik heb een prachtige nieuwe hydroconquest met ceramische bezel (blue dial) en wil hier graag een ander bandje opzetten. Ik ben echter helemaal
Niet thuis in het wisselen van banden, laat het meestal doen😅… heel erg ik weet het…
Wie kan mij vertellen welke banden hier op dit horloge kunnen en waar ik de officiele rubberen band kan kopen die erbij hoort? Kan online zo snel
Niks vinden.
Ik hoor het graag… nog even wat foto’s van deze blueauty
In principe kan er elke willekeurige standaard horlogeband op; het enige nadeel is dat de bandbreedte 21 mm is, wat de keuze ietwat beperkt tov de meer gangbare 20 en 22 mm.
Voor het verwisselen van banden gebruik je het best een bandenwissel tool. Ik heb zelf goede ervaringen met de Bergeon 6767. Voor leren banden is de 3 mm spatel het handigst; voor metalen banden heb je over het algemeen de smallere 1,2 mm spatel nodig. Een setje koop je bij Amazon voor ongeveer 30 euro: https://www.amazon.de/gp/product/B079DVJVPG/
Hi, zou je dat setje nog is kunnen posten wil zelf ook voor het eerst mijn horlogeband verwisselen ook een Longines Hydroconquest van rubber naar staal bvd
Dankjewel man, nog tips het wordt mijn eerste keer ik wil regelmatig staal in rubber veranderen en vica versa maar niet naar de juwelier hoeven kan eventueel even foto’s posten van de bandjes de achterkant etc. zodat je een goed beeld hebt!
Het loshalen van de rubber band is niet zo heel moeilijk (het plaatsen is wel iets lastiger vanwege de curved ends), maar bij de stalen band kan het tricky zijn als de toleranties erg klein zijn. Je kunt proberen aan een zijde de push pin in te drukken en vervolgens de endlink een klein beetje aan te trekken zodat 'ie niet terug kan springen en vervolgens de andere zijde doen. Je hebt speciale tools die tweezijdig tegelijk kunnen ‘knijpen’, maar die zijn redelijk prijzig. Soms is er echter geen andere mogelijkheid; staal geeft niet mee, dus als de band strak aansluit op de kast er er misschien niet genoeg ruimte om de pushpin te blokkeren.
Volgens mij zit de quick release alleen op de ‘boutique’ edities die met beide straps geleverd worden, maar weet dat ook niet zeker.