Longines Hydro Conquest

Ik kwam dit Longines horloge tegen op het internet. Hoe kwalitatief is dit horloge in de quartz-vorm? Hoe is de automaat in vergelijk met een Oris Divers Date?

Gr en fijn weekend!

Beste Teunan87,
Longines is een merk met een mooie geschiedenis. Maakt prachtige horloges zowel in quartz als automaat. Waar je voorkeur naar uitgaat is persoonlijk.
Zelf gebruik is deze quartz uitvoering als mijn “every day beater” vind het een mooie klok met een eigen gezicht, maar dat is mijn mening natuurlijk.

Helaas heb ik geen kennis van Oris dus hopelijk kunnen anderen je daar bij helpen.
Succes met je keuze.

1 like

Hoi,

De quartz uitvoering zoals ik m heb is uitstekend.Loopt + 2 sec. per 4 maanden.Voor de rest is deze ,“pur sec” bekeken t.o.v. andere quartzen die het zelfde presteren ,best relatief prijzig.Het gaat bij deze om de looks,merknaam + geschiedenis enz.

Een vergelijk tussen Oris en Longines is qua kwaliteitsgevoel snel gemaakt.Beide zijn gelijkwaardig ,i.m.o… Maar ,Longines komt uit de Swatchstal met nagenoeg altijd een bijbehorend ETA uurwerk , in dit geval n 2824-2. Oris gebruikt de laatste jaren uurwerken van Sellita. Op zich niks mis mee ,maar zorg wel dat je een type SW200-1 [redelijk recente productie]te pakken krijgt.Deze zijn t.o.v. de 200 versie gemodificeerd. De “tandwieltrein” voor de opwinding is verbeterd zodat deze beter tegen schokken en slijtage bestand is.

succes, nog meer vragen?,u roept maar. :slight_smile:

cheers,
Elf.

Teunan87 Schreef:

Ik kwam dit Longines horloge tegen op het
internet. Hoe kwalitatief is dit horloge in de
quartz-vorm? Hoe is de automaat in vergelijk met
een Oris Divers Date?

Gr en fijn weekend!

1 like

Goedenavond,

Ik kan een Longines hydro conquest kopen.
Deze heeft alleen de 12 en de 6 aanduiding op de wijzerplaat.
Ik kom deze verder nergens tegen.
Op de onderzijde wel als zodanig aangeduid.

Mvg Ger.

Hoi,

Kijk even op Chrono24, het staat er vol mee.
Zo ogenschijnlijk niets op aan te merken (mits de prijs oké is…)

Dick