Longines hydro conquest

Ik ben nieuw op het forum maar ook in de horloges. Na een aantal jaar een Apple Watch te hebben gehad wil ik toch naar mooi horloge. Nu is mijn oog gevallen op de Longines L3.742.3.96.7

Nu is mij vraag wat jullie keuze is tussen de 3 varianten. Quartz, automatisch en automatisch met keramiek?

En ik las dat er juweliers korting geven op Longines horloges. Wat kan ik voor korting krijgen?

6 likes

Welkom op het forum! De meeste hier zullen denk kiezen voor een automaat. Ik zelf ook, ik vind het mechaniek van een automaat gewoon veel mooier werken en tikken.

Ik heb zelf de keramische Hydroconquest gehad en vond de brouwkwaliteit echt goed voor het geld. Er zijn behoorlijk wat uiterlijke verschillen tussen de keramiek en non-keramiek. Voor mij was dat de reden om voor de keramische te gaan. Het keramische gedeelte zit trouwens in de bezel, voor de duidelijkheid.

Korting verschilt heel erg per zaak, het is mogelijk. Gewoon een paar zaken af gaan en kijken wat ze je willen bieden. De Longines prijzen zijn redelijk gestegen de afgelopen tijd, dus misschien hebben ze nog “oude” voorraad voor een mooie prijs.

1 like

Ik heb zelf dit exemplaar. Een heerlijk draagbaar horloge, wat steeds weer een genot is om naar te kijken.

Damn…ik had al een keuze voor morgen gemaakt, maar ga nu weer twijfelen :rofl:

5 likes

20 procent? Bij een AD? Op een horloge van 1800? Pb mij aub waar want mij lukt dat niet…

1 like

Tentotwo heeft een mooie gebruikte groene staan voor een redelijke prijs en hier in het blauw staat een bijna nieuwe bi color voor een erg goede prijs…

Die ken ik niet.:thinking: ga zaterdag een N/A ophalen bij een AD in midden vh land. Krijg 19 procent… In Den bosch lukte dat niet. Gingen tot 10.

Welkom bij de club .
Ik heb nu al een aantal maal een quartz horloge gekocht ( lekker makkelijk ) maar weet niet waar het door komt ,ik rijg er gewoon geen klik mee :roll_eyes:
Heel stom is het . Quartz loopt eigenlijk bijna altijd beter dan een automaat ,je kan deze gewoon een week wegleggen en het loopt nog maar helaas voor mij geen quartz .

1 like

:upside_down_face: tja voor mij dit dus .

1 like

Wel ja , als ik echt de juiste tijd tot op de seconde wil weten ( al zou ik niet weten waarom ) dan kijk ik wel op mijn mobiel :stuck_out_tongue:

1 like

welkom hier en veel plezier met de juiste keuze te maken

Wat een actief forum. Leuk om te zien:) Ik heb wat huiswerk. Dank jullie wel!

1 like

100% keramische variant nemen

4 likes

Ja, deze is mooi!
OT: Een quartz erbij is sowieso handig. Maar ik zou toch minimaal één mechanisch horloge willen hebben, als horlogeliefhebber. Gewoon omdat het zo’n gaaf stuk techniek is. Zou in dit geval dus voor de automaat gaan.

1 like

Waar kan ik Peter vinden?

7 bij de automaten van Longines :blush: (6 is standaard bij de Powermatic-80 uurwerken die je vooral vindt in horloges van Tissot, Mido, Certina etc.)

Die is ook lekker :ok_hand:

1 like

2 likes

Ik heb zelf de automaat met de zwarte aluminium bezel gehad. Mooi horloge en is nog steeds nieuw te koop, maar eigenlijk is dat de ‘oude’ versie. Ik zou nu voor de automaat met keramische bezel gaan. Niet zozeer omdat keramiek krasbestendiger is dan aluminium, maar vooral omdat de bezel en wijzerplaat van de keramische versie veel rustiger ogen dan die van de aluminium versie.

Let maar eens op: de aluminium bezel heeft uurmarkeringen op de bezel en dubbele uurmarkeringen op de wijzerplaat.